קריפטו

הסוף למשפיעני רשת? התביעה הייצוגית שמשנה את הכללים

בחודש מרץ הוגשה תביעה ייצוגית בסך מיליארד דולר נגד שמונה משפיענים שקידמו את הונאת בורסת הקריפטו FTX. גורמים בענף טוענים - שני הצדדים פוחדים לחזור ולעבוד ביחד. השפעת תביעת הענק נחשפת
מערכת ice | 
בית משפט (צילום shutterstock)
משפיעני קריפטו נוקטים בגישה זהירה במיוחד לעסקאות תמיכה מאז קריסת בורסת הקריפטו FTX בשנה שעברה, שגרמה לכמה סלבריטאים להיתבע משפטית בגין תפקידם לכאורה בקידומו.  
במרץ, הוגשה תביעה ייצוגית בסך מיליארד דולר בטענה ששמונה משפיענים קידמו "הונאת קריפטו FTX מבלי לחשוף פיצוי".

משפיענים אמרו לאתר cointelegraph שהתביעה שימשה כקריאת השכמה – אלה שתומכים בחברות קריפטו צריכים להבין שהעוקבים שלהם יכולים לנקוט בצעדים משפטיים נגדם בעתיד אם החברה הזו תנהג בצורה זדונית.
מצד סוכנויות שיווק שמאגדות משפיענים ועסקאות עם מותגים שמו לב ששני הצדדים כעת פוחדים לבצע שיתופי פעולה בעקבות התביעה הייצוגית הענקית.
ניקיטה סאשדב, מנכ"לית ומייסדת לונה יחסי ציבור, הסבירה כי לא רק משפיענים נעשים זהירים יותר לגבי עסקאות תמיכה, אלא גם חברות הקריפטו עצמן: "הבדיקה המוגברת והחששות המשפטיים גרמו גם למשפיענים וגם לחברות קריפטו להיות זהירים יותר בשיתופי הפעולה שלהם".
למרות זאת, בשיתופי פעולה שכן מתרחשים, התשלום אותו מקבלים משפיעני הרשת הוא עצום. "ראינו שמשפיעני קריפטו גובים עד 6 ספרות עבור עסקאות חסות, מה שלעיתים קרובות משקף את המעקב והטווח שלהם. נתקלנו גם בסלבריטאים שתומכים בפרויקטים של web3 שגובים מיליונים", הוסיפה סאשדב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה