קריפטו

מכה נוספת לקריפטו בבריטניה: זה הצעד שהרגולטורים מובילים

התנודתיות בשווקי הקריפטו עוררה שאלות לגבי יציבותם של אסימונים כאלה לאחר ש-TerraUSD, מה שנקרא מטבע יציבות אלגוריתמי, ראה את ערכו צונח לכמעט אפס סנטים, כאשר המשקיעים משכו את הכספים שלהם, עקב חשש מהמודל הטכני העומד בבסיס האסימון
מערכת ice |  3
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
הרגולטורים בבריטניה, עשויים לשים הגבלות על השימוש במטבעות יציבים בתשלומים כדי למנוע איומים פוטנציאליים על היציבות הפיננסית, כך הזהיר גורם רשמי בבנק אוף אנגליה. מטבעות יציבים (Stablecoins) הם אסימוני מטבעות קריפטוגרפיים שמטרתם לשקף את הערך של נכסים מסורתיים כמו מטבעות פיאט.
"ההערכה של הבנק המרכזי של אנגליה היא שלאורך זמן, סיכוני היציבות הפיננסיים צריכים להיות ניתנים לניהול, כולל סיכונים מההשפעה על המערכת הבנקאית", אמר ג'ון קנליף, סגן נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, בנאום בפסגה העולמית של Innovate Finance בלונדון. "אבל אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות את המידה והמהירות שבה תשלום במטבעות יציבות עשוי להיות מאומץ וייתכן שנצטרך מגבלות, לפחות בהתחלה, כדי להבטיח שנמנע הפרעה שעלולה לאיים על היציבות הפיננסית".
משמעות הדבר תהיה השלכות משמעותיות על מטבעות יציבים כגון USDT של Tether, USDC של Circle ו-BNB של Binance. הרגולטורים מודאגים מהנכסים העומדים בבסיס הערך שלהם ומהסיכונים הפוטנציאליים שהם עלולים להוות למערכת הפיננסית, אם הם יהפכו למתחרים גדולים יותר למטבעות הפיאט.
התנודתיות בשווקי הקריפטו עוררה שאלות לגבי יציבותם של אסימונים כאלה לאחר ש-TerraUSD, מה שנקרא מטבע יציבות אלגוריתמי, ראה את ערכו צונח לכמעט אפס סנטים, כאשר המשקיעים משכו את הכספים שלהם, עקב חשש מהמודל הטכני העומד בבסיס האסימון. אין כיום מסגרת לצרכנים לקבל החזר במקרה של כשל ב-stablecoin, בניגוד לכסף של בנק מסחרי, שמוגן על ידי ביטוח פיקדונות של עד 85,000 ליש"ט (105,100 דולר). קנליף אמר שזה מחזק את הצורך להבטיח שהנכסים מאחורי מטבע יציב הם "בכל עת בעלי ערך מספיק כדי לעמוד בבקשות הפדיון".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תודה לרגולטורים עכשיו אני נכנס לעוד סיבוב
    חופשי כלכלי לכל. Not 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי כבר תבינו אנחנו לפני שינוי טקטוני בעולם הפיננסי והגשר הבטוח היחיד שניתן לכם ביטחון זה בקריפטו. כן זה דורש הבנה ולמידה די מעמיקה שלא יעקצו אותכם, אבל זה שווה את זה. אנחנו לפני עידן של שני קטבים brics והמערכת הפיננסית הקיימת, שתי המערכות היו בברוגז ושתיהן ישתמשו בcbdc שבגדול זה צ'יפ מעקב אחרי כל תזוזה של הכסף שלכם. בתווך של שני המנגנונים האלה יש אנשים שגם ירצו להזיז את כסף בחופשיות בלי רגולציות ובפרטיות והמקום היחיד שמספק את זה הקריפטו שאומנם עדיין לא בשל לכך לגמרי אבל בנסיבות הנכונות הוא יתעלה. ותודה לכ/ם סטושי היקר
    סגור
  • 2.
    מת על השקרים הקטנים האלה שמנסים לרמות אותנו.
    ישראל שפי 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא טוען שמטבעות יציבים הם בטוחים 100%, אבל גם מטבעות פיאט כבל לא משהו כיום. בכל מקרה להשוות את המטבע של טרה, שלמעשה לא היה באמת יציב כי האלגוריתם שלו היה מותאם רק לשוק שורי, ומגובה בעיקר במטבע דיגיטלי אחד - לונה, שלא היה חזק כמו ביטקויין, וגם גנבו את הרזרהות שלו במקום באמת לגבות את המטבע כמו שטענו, ולכן היה למעשה רמאות, למטבעות יציבים אחרים שמגובים באגרות חוב דולריות, זה פתטי.
    סגור
  • 1.
    אסימונים? סירייסלי?
    אסי מון 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך אפשר לקחת ברצינות כתבה על קריפטו כשלמטבעות קוראים אסימונים. מי שניגש מתוך הנחה שזה קזינו מראש בגלה בורות, או חושף שתרגם כתבה בלי להבין אותה. נכון שיש רגולציית בקריפטו, הן טובות ונחיצות, והקריפטו ייצא מהן מנצח כמו תמיד. פשוט כי אין אופציה אחרת. קריפטו כאן להשאר
    סגור