קריפטו

סרטוני יוטיוב יהפכו למטבעות קריפטו? המנכ"ל החדש תומך

מנכ"ל יוטיוב הטרי, ניל מוהאן, נחשב לתומך משמעותי בשילוב טכנולוגיות מעולם הקריפטו בשירות הווידאו. האם בקרוב יוצרים יוכלו למכור את הסרטונים שלהם למעריצים, שיסחרו בהם ביניהם לאחר מכן ויניבו עוד ועוד הכנסות ליוצרים ולחברה?
יאיר מור | 
youtube (צילום Pixabay)
ניל מוהאן, שמונה בסוף השבוע הקודם למנכ"ל שירות הווידאו הגדול בתבל, הוא אדם מסתורי למדי, שמעט מאוד ידוע על אודותיו - אך דבר אחד הוא הבהיר בשנתיים האחרונות: הוא אוהב קריפטו, ונראה שבכוונתו לקחת את החברה לכיוון אימוץ של הטכנולוגיה. 
"אנחנו מאמינים שטכנולוגיות חדשות, כגון בלוקצ'יין ו-NFT, מאפשרות ליוצרים לבנות מערכות יחסים עמוקות יותר עם מעריציהם", הוא כתב בפוסט שפרסם לפני שנה בדיוק. כדי להבהיר את כוונתו, הוא הזכיר אפשרויות עבור יוצרים למכור את הבעלות על סרטונים, תמונות, יצירות אמנות ועוד באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. הוא המשיך ואמר שלמרות כמה סיכונים, לתחום הקריפטו בכלל, ו-NFT בפרט, "פוטנציאל מדהים".
מכירת בעלות על סרטונים עשויה לפתור את אחת הדילמות הנוכחיות של יוטיוב: מאז 2007 היא הציגה פרסומות לצד סרטונים ובמהלכם, וחלקה את ההכנסות עם היוצרים של הסרטונים. אלא שכעת, המעבר ל-Shorts, המקבילה של החברה לטיקטוק, שבה מוצג למשתמש פיד של סרטונים שנבחרים עבורו אוטומטית והפרסומות מוצגות ביניהם, קשה מאוד להחליט איך לחלק הכנסות בין היוצרים של אותם סרטונים. 
אם מעריצים יוכלו לשלם כדי להפוך ל'בעלים' של סרטונים קצרים פופולאריים במיוחד, או סתם כאלה הנחשבים איכותיים בעיניהם, זו תהיה דרך קלה עבור יוטיוב לפטור את עצמה מהתלונות של יוצרים על חלוקה לא הוגנת של הכנסות - הרי במקרה כזה הם מקבלים את הכסף ממי שרוצה לשלם, והחברה מן הסתם רק תגזור קופון בדמות עמלה על כל פעולה שבה הנכס הנמכר הוא סרטון יוטיוב. 
נזכיר כי מוהאן הצטרף לגוגל בשנת 2008, לאחר שהחברה שלו, DoubleClick, נרכשה על ידי ענקית שירותי האינטרנט בסכום של 3.1 מיליארד דולר. מאז 2015 הוא עבר מחטיבת הפרסום של החברה ליוטיוב, ובשבוע שעבר, עם פרישתה של המנכ"לית סוזן ווצ'יצקי, מונה למנכ"ל השירות, הנהנה מיותר מ-2 מיליארד משתמשים ו-75 מיליארד כניסות בחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה