קריפטו

ועדת הפרלמנט האירופי מאשרת חקיקה להגבלת בנקים המחזיקים בקריפטו

ועדת הפרלמנט האירופי לענייני כלכלה וכספים מאשרת חקיקה ראשונית להגבלת בנקים אירופים המבקשים להחזיק קריפטו. אם תאושר החקיקה היא תהווה תקדים לחקיקה נוספת ומגבילה יותר
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
מדינות אירופה מתקדמות לכיוון של חקיקה מגבילה בתחום הקריפטו. על פי דיווחים הדלפות חדשים, הוועידה העוסקת בכלכלה וכספים מטעמו של הפרלמנט האירופי הצביעה בעד הטלת מגבלות על בנקים המבקשים להחזיק במטבעות קריפטו.
מטרת הטיוטה מודלפת של ההסכם, שפורסמה אמש, היא לצפות מראש את הנורמות הבין-לאומיות שיגבילו את כמות המטבעות שבנק יכול להחזיק, על מנת למנוע מצב שבו אותו גוף בנקאי מחזיק בנכסים דיגיטליים לא מגובים. מדובר בתקדים ראשון שיהווה בסיס לחקיקה נרחבת בהמשך.
נכון לעכשיו הבנקים יידרשו להחזיק מטבע יורו שיגלם כל שווי מטבע יורו שהם מחזיקים בקריפטו. כל זה במטרה למנוע חוסר יציבות בשוק הקריפטו ולמנוע ממשבר לדלוף לזירה הכלכלית מחוץ לדיגיטל.
עם זאת, יש כבר אלו שמתנגדים לכך ואחת מחברות הלובי שפועלות בתחום טוענת כי מדובר בהגבלות נרחבות מדיי. במייל שנשלח מטעם אותו ארגון נטען כי אין בחקיקה שאושרה הגדרה לנכסי קריפטו ולכן היא עלולה להיות רלוונטית גם לנכסים דיגיטליים אחרים שלא קשורים למטבעות. 
אישור החקיקה הזו תואם לזה שאושר בשוויץ, ובו הוצע לתת לבנקים בעלי נכסי קריפטו את מידת הסיכון הגבוהה ביותר וגם להגבילם מבחינת היקף הביטוח. עם זאת, על מנת להעביר את החוק באופן סופי עדיין נדרש אישור של הפרלמנט האירופי עצמו ודיון מעמיק עם שרי כלכלה ממדינות האיחוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה