קריפטו

נוכל הקריפטו בצרות: נכסים בשווי 3.5 מיליארד דולר יעוקלו

נציבות ניירות הערך של איי בהאמה העבירה 3.5 מיליארד דולר מחברת הבת של FTX לארנקים הדיגיטליים שלה. הכספים מוחזקים זמנית עד שיורה על ידי בית המשפט העליון במדינה למסור אותם ללקוחות, לנושים, או למפרקים
מערכת ice | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
נציבות ניירות הערך של איי בהאמה אמרה כי תפסה מטבעות קריפטו בשווי 3.5 מיליארד דולר מבורסת FTX שקרסה.
בהודעה לתקשורת בסוף יום חמישי, אישרה "כלב השמירה את הסכום הכולל שנלקח מחברת הבת FTX Digital Markets, והוסיף כי הכספים הועברו לארנקים הדיגיטליים שלה "לשמירה". הרגולטור אישר בעבר שהוא מחזיק בחלק מהנכסים הדיגיטליים של FTX אך לא ציין את הסכום.
הכספים הוערכו ביותר מ-3.5 מיליארד דולר, בהתבסס על תמחור השוק בזמן ההעברה, לפי הוועדה. ההעברה בוצעה ב-12 בנובמבר, יום לאחר ש-FTX הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בארה"ב.
הוועדה לניירות ערך באיי בהאמה מסרה כי הכספים מוחזקים "על בסיס זמני" עד שיורה על ידי בית המשפט העליון למסור אותם ללקוחות ולנושים, או למפרקי עיזבון חדלות הפירעון.

הרגולטור אמר שהוא משך את הכספים לאחר שקיבל מידע מבנקמן-פריד בנוגע למתקפות סייבר על המערכות של יחידת הבהאמה של FTX. היה "סיכון משמעותי להתפוגגות קרובה" של הנכסים שבשליטת FTX Digital Markets, נכתב.
לאחר ש-FTX הגישה בקשה לפשיטת רגל, היא הייתה ממוקדת בפריצה חשודה שגרמה לניקוז של 477 מיליון דולר מארנקי הקריפטו של החברה. זהות המבצע טרם ידועה. הוועדה רצתה לטפל בהליכי חדלות פירעון עבור FTX באיי בהאמה. אבל עורכי הדין של FTX בארה"ב ערערו על המהלך, וטענו בהגשה ב-17 בנובמבר כי הרגולטור תיאם עם בנקמן-פריד לקבל "גישה בלתי מורשית" למערכות FTX כדי להעביר נכסים דיגיטליים למשמורתו. בתגובה אמר הרגולטור כי הטענות "לא מדויקות", וכי החלטתו להעביר את הכספים התקבלה כדי להגן על האינטרסים של הלקוחות והמשקיעים.
נזכיר כי בנקמן-פריד, 30, המייסד והמנכ"ל לשעבר של FTX, נעצר באיי בהאמה והוסגר לאחר מכן לארה"ב, שם הוא ממתין למשפט באשמת הונאה, קשירת קשר לביצוע הלבנת הון וקשירת קשר להונאה.
הוא שוחרר בשבוע שעבר בערבות של 250 מיליון דולר, ולפי הדיווחים קיבל ביקורים בבית הוריו בקליפורניה. בנקמן-פריד צפוי לעמוד לדין בבית המשפט הפדרלי במנהטן ב-3 בינואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה