קריפטו

פרשת FTX : גם ההורים של בנקמן פריד יחקרו?

מנכ"ל FTX החדש, המפרק ג'ון ריי, חשף שהוא חוקר את תפקיד ההורים בנפילתה של FTX
מערכת ice | 
FTX (צילום shutterstock)
מעשיהם של הורי המייסד FTX, סם בנקמן-פריד, נמצאים השבוע תחת ביקורת קשה, בעקבות מעצרו של המיליארדר לשעבר בשל שורה של אישומים פדרליים. ג'וזף בנקמן וברברה פריד, שניהם פרופסורים למשפטים באוניברסיטת סטנפורד, הרימו כמה וכמה גבות אמש (שלישי) עם התנהגותם בשימוע ההסגרה של בנם באיי בהאמה.
הרחק משם, בוושינגטון הבירה, מנכ"ל FTX החדש, המפרק ג'ון ריי, חשף שהוא חוקר את תפקיד ההורים בנפילתה של FTX. בנקמן, שקיבל תשלומים מ-FTX והיה מעורב מאוד בפעולות הפלטפורמה הנידונה, נראה אוטם את אוזניו באופן ספורדי במהלך הדיון. פריד מצידה, נראתה בזה לאפיונו של בנקמן-פריד על ידי בית המשפט כ"נמלט" וצחק בקול כמה פעמים, על פי הדיווחים.
ההורים המסובכים ישבו בשורה השלישית ו"נראו מתנדנדים בין דכדוך להתרסה" במהלך הדיון, שבסופו דחה השופט את בקשתו של בנקמן-פריד ל-250,000 דולר בערבות במזומן. הוא יישאר בכלא באיי בהאמה עד לדיון הבא שלו ב-8 בפברואר. במהלך עדותו בפני הוועדה לשירותים פיננסיים, ריי אישר שבנקמן נתן "ייעוץ משפטי" לבנו ב-FTX וקיבל תשלומים במזומן מהחברה. "אני לא יודע אם באמת היה לו מעמד של 'עובד', אבל הוא בהחלט קיבל תשלומים", אמר ריי. רישומי נכסים שהגיעו לידי רויטרס, הראו ש-FTX רכשה עבור ההורים נכס יוקרתי על חוף הים בסך של 16.4 מיליון דולר. "אני יודע שזה לא נועד להיות רכושם לטווח ארוך. הוא נועד להיות רכוש החברה. אני לא יודע איך זה נכתב", טען בנקמן-פריד בחודש שעבר.
בעוד שפריד לא הייתה עובדת בשכר של FTX, היא הייתה קשורה קשר הדוק לתרומות של בנה בגודל עשרות מיליוני דולרים למפלגה הדמוקרטית לקראת בחירות האמצע ב-2022. המיליארדר לשעבר תרם לרשת הסברה פוליטית שפריד פיקחה עליה. המעורבות של ההורים עם FTX השפיעה גם על מעמדם בסטנפורד, שם הם הפכו ל"נושא לרכילות" בקרב עמיתים, לפי הניו יורק טיימס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה