קריפטו

זו המדינה שחשודה כמקלט החדש של "מלך הקריפטו" המבוקש

חצי שנה לאחר שצמד המטבעות שיצר קרסו ומחקו השקעות של עשרות מיליארדי דולרים, כעת חושדות הרשויות כי דו-יונג קוון, מייסד טרה-פורם לאבס, הצליח להגיע לאירופה
יאיר מור | 
טרה לונה (צילום pixabay)
משרד התובע המחוזי של דרום סיאול, בירת קוריאה הדרומית, ביקש מהרשויות בסרביה סיוע באיתורו ומעצרו של דוֹ-יוּנְג קְווֹן, מייסד חברת Terraform Labs, שצמד המטבעות הקריפטוגרפיים שלה קרסו במאי האחרון ומחקו למשקיעים כ-40 מיליארד דולר. זאת לאחר שחקירת התביעה בקוריאה הגיעה למסקנה כי קוון הצליח להגיע לסרביה למרות צווי המעצר שהוצאו נגדו על ידי קוריאה עצמה והאינטרפול.
לפי הערכת התביעה, לאחר חודשים של הסתתרות בשטח סינגפור, שם היה אחד משני המטות הראשיים של החברה שייסד האזרח הקוריאני, הוא הצליח לעלות על טיסה לדובאי, וממנה לסרביה. עם זאת, הדבר אירוע לפני יותר מחודש, ולאור הגבולות הקרקעיים הפתוחים למדי באירופה, מאוד לא בטוח שקוון עדיין נמצא בשטח המדינה הבלקנית. זאת למרות שבחודש שעבר ביטלה הממשלה הקוריאנית את דרכונו, כך שכל ניסיון שלו לעבור איתו גבול כלשהוא אמור להוביל למעצרו המיידי.
לסרביה אין הסכם הסגרה עם קוריאה, אך שתיהן חתומות על אמנת ההסגרה האירופית. בנוסף, האינטרפול, שבו חברות שתי המדינות, הוציא צו מעצר נגד קוון, ומנהל מצוד בינלאומי אחריו, כך שסביר להניח שייתפס בשלב זה או אחר.
כזכור, בחודש מאי האחרון קרסו צמד המטבעות שיצרה החברה של קוון – טרה וטרה-דולר – תוך ימים ספורים, לאחר שהאלגוריתם שאמור היה להבטיח שערכו של הטרה-דולר יישאר תמיד דולר אמריקאי נכשל ויצר פאניקה שגרמה לשווי שני המטבעות לצנוח לקרוב מאוד לאפס, מה שהוביל לביטול המסחר בהם בבורסות הקריפטו השונות. מאז הוגשו נגד קוון תביעות ייצוגיות בקוריאה, סינגפור וארה"ב, והרשויות בקוריאה אף הוציאו נגדו צו מעצר בחשד למרמה והפרת החוק הקוריאני לניירות ערך. בקשה מקבילה לצו מעצר נגד שותפו של קוון בייסוד טרה-פורם לאבס, יוּן-סיוֹנְג ("דניאל") שין, נדחתה על ידי בית המשפט הקוריאני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה