תיירות
מניית אל על מאבדת 10%: מה גרם לענקית התעופה הישראלית לרדת?
אחרי שמנייתה עלתה ב-2024 ב-138.79%, אל על רשמה פתיחה טובה ל-2025 עם עלייה של 21.78% במנייה שלה, אך עם חזרתן של חברות התעופה הזרות, מנייתה של ענקית התעופה הישראלית צנחה תוך ימים ספורים ביותר מ-10% | כל הפרטים
אין ספק ש-2024 הייתה אחת השנים הטובות ביותר בתולדות אל על. אחרי שמנייתה עלתה מתחילת החודש ב-22.1%, הירידה של ענקית התעופה הישראלית נמשכת. לאחר שבשבוע שעבר היא ירדה במשך שלושה ימי מסחר רצופים (ברביעי איבדה 4% ובחמישי 5.7%), מנית אל על יורדת היום (ראשון), ב-1.75%.
ניתן לקשר את הירידות הללו לחזרתן ההדרגתית של חברות התעופה הזרות שהחליטו לשוב לפעול בישראל בעקבות הסימנים לסיום המלחמה והעסקת החטופים, מה שרק ימשיך לפגוע במעמדה של אל על כיום. בין החברות שהכריזו שישובו לישראל ניתן למנות את חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה שהודיעה על חזרה הדרגתית לישראל החל מתחילת החודש הבא, חברות הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר (Wizz Air), וריינאייר ואחרות.
חזרתן של חברות התעופה הזרות לישראל ככל הנראה תעודד תחרות והורדת במחירים ובכך תטיב עם הצרכן הישראלי, אך לצד זה המשקיעים חוששים מכך שכל זה יוביל לפגיעה ברווחיות של אל על. עם זאת העובדה שהחברות הזרות דחו את חזרתן לישראל שיחקה לטובה עבור אל על כשבמהלך החודשים אוקטובר-נובמבר היא הייתה אחראית להטסה של מעל 50% מהנוסעים בנתב"ג.
עוד ב-
בנוסף, ב-2024, מניית החברה בהובלת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה, חוותה ב-2024 האחרונה קפיצה של 138.79%. בנוסף, בדוחותיה ברבעון השלישי של השנה החברה שברה שיאים כשהיא הציג רווח של 187 מיליון דולר והכנסות של יותר ממיליארד דולר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה