קריפטו

עושה לבתיו: מייסד FTX רכש עשרות בתים למקורביו

במשך השנתיים האחרונות נרכשו עשרות נכסים יוקרתיים באיי בהאמה על ידי סם בנקמן-פריד, שותפו, סגניו והחברה שלו, ביותר ממאה מיליון דולר – שכעת ברור שהגיעו על חשבון כספי הלקוחות שירדו לטימיון
יאיר מור | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
בזבוז כספם של לקוחות לא היה בושה בבורסת הקריפטו פושטת-הרגל FTX, אלא ממש שיטת עבודה, כפי שחושפת הערב (שלישי) סוכנות הידיעות רויטרס.
כתבת סוכנות הידיעות שנשלחה לאיי הבהאמה, בה התמקמה FTX בשנתיים האחרונות, מצאה רישומי נדל"ן רבים המעידים כי החברה רכשה לפחות 19 נכסים בסכום כולל של כ-121 מיליון דולר בקבוצת האיים הסמוכה (יחסית) לפלורידה.
כך, למשל, רכשה החברה שבעה בתים משותפים בכפר נופש יוקרתי במחיר כולל של 72 מיליון דולר, למטרת "מגורים עבור סגל מפתח"; בית אחר, בקהילה סגורה, הוגדר כ"בית נופש" עבור ג'וזף בנקמן וברברה פריד – הוריו של מייסד ומנכ"ל החברה, סם בנקמן-פריד; הנכס הבודד היקר ביותר שרכשה החברה היה בית פאר במחיר של 30 מיליון דולר; שלושה בתים משותפים נרכשו במחירים של מיליון עד שני מיליון דולר כל אחד; מקבץ בתים עבור הסבה למשרדים נרכש ב-8.5 מיליון דולר; ומתחם ריק בשטח של 20,000 מ"ר סמוך לחוף למטרת בניית משרדים נוספים נרכש ב-4.5 מיליון דולר.
סה"כ חתומה החברה על 15 רכישות בסכום כולל של כ-100 מיליון דולר, בעוד בכירים כמו סם בנקמן פריד, השותף שלו גארי וואנג, מנהל ההנדסה נישאד סין ונשיא חטיבת הנדל"ן ראיין סלאמה, חתומים על עסקאות אחרות באופן אישי.
הסוכנות לא הצליחה לברר מי גר בבתים בפועל.
FTX לא הגיבה לידיעה. כך גם בנקמן-פריד ואנשי הסגל שלו. דובר מטעם הוריו אמר לסוכנות כי "עוד לפני הליכי פשיטת הרגל, מר בנקמן וגברת פריד ניסו להשיב את שטר הקניין לחברה וממתינים להוראות נוספות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה