קריפטו

בורסת הקריפטו FTX מתרסקת: "מערב פרוע וכאוס"

בורסת הקריפטו תיאלץ להתמודד עם מכה נוספת כאשר אחת מקרנון ההון סיכון הודיע על איפוס ההשקעות בבורסה, רגע אחרי ביטול עסקת הרכישה על ידי בורסת הקריפטו המתחרה
מערכת ice | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
חברת ההון סיכון Sequoia Capital מסרה כי תסמן לאפס את השקעתה של למעלה מ-210 מיליון דולר בבורסת מטבעות קריפטוגרפיים FTX, כאפשרויות לפשיטת רגל.
"בימים האחרונים, מחנק נזילות יצר סיכון כושר פירעון עבור FTX", אמר סקויה במכתב למשקיעים שפורסם בטוויטר. "בהתבסס על ההבנה הנוכחית שלנו, אנו מסמנים את ההשקעה שלנו ל-0 דולר", אמרה היום (רביעי) החברה שבסיסה בעמק הסיליקון.
"הטבע וההיקף המלא של הסיכון הזה אינם ידועים בשלב זה", אמר סקויה, והוסיף כי הם עוקבים אחר המצב שמתפתח במהירות.
FTX, בבעלות היזם סם בנמן-פריד בן ה-30, הוערכה ב-32 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה.
ההכרזה של Sequoia מגיעה כאשר מנכ"ל הבורסה המתחרה Binance, Changpeng Zhao, נסוג מהעסקה המוצעת לרכישת FTX, מה שמותיר את החברה הנצורת בסיכון למשבר נזילות. כמו כן, ביום רביעי, משרד המשפטים האמריקאי והרשות לניירות ערך פתחו בחקירה על ההתפרקות הפתאומית של פלטפורמת המסחר הקריפטו.
ה-FTT המקורי של FTX ירד בכמעט 30% ונסחר ב-2.21 דולר הבוקר (חמישי). שוק מטבעות הקריפטו הרחב יותר ספג מכה גם כן, כאשר הביטקוין נוגע בשפל חדש לשנה בתחילת השבוע.
Sequoia הדגישה כי החשיפה שלה ל-FTX הייתה מוגבלת, וכי היא השקיעה 150 מיליון דולר ב-FTX.com ו-FTX.us דרך Global Growth Fund III.
"FTX היא לא עמדה בעשירייה הראשונה בקרן", אמרה החברה והוסיפה כי היא מהווה פחות מ-3% מסך ההון של הקרן. "הקרן נשארת במצב טוב", נכתב בפתק, והרחיב כיצד ההפסדים שלה עקב חשיפתה ל-FTX מקוזזים על ידי זרימת הון גדולה יותר של "רווחים ממומשים ולא ממומשים באותה קרן".
"אנחנו בעניין של לקחת סיכונים", אמרה סקויה במכתבה. "חלק מההשקעות יפתיעו לטובה, וחלק יפתיעו לטובה".
 
בנפרד, נשיא הפד של מיניאפוליס, ניל קשקרי, המשיך ביום רביעי בביקורת הנוקבת שלו נגד מטבעות קריפטוגרפיים.
"זה סוג של המערב הפרוע והכאוס הכל התגלגל לאחד", אמר על הנכס הווירטואלי במהלך אירוע באוניברסיטת דרום דקוטה סטייט, הוא הוסיף כי "הפגם הקטלני" בנכס הוא שכל אחד יכול ליצור את המטבעות האלה, מה שהופך אותם ל"קשים להבחנה".
"יכול להיות שזה 99% רעש, הייפ ובלבול בהתבסס על מה שקורה כרגע", הוא אמר, מבלי להתייחס עוד על התפרקות ה-FTX והשפעת הגלישה שלו על מטבעות אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה