קריפטו

יותר מ-100 מיליון דולר נשדדו בקריפטו, פעם שנייה בשבוע

לא יאומן: ימים בודדים לאחר שוד קריפטו עצום שבמהלכו נגנבו מטבעות בשווי 100 מיליון דולר, אירע שוד נוסף שבמהלכו הצליח האקר לרוקן לחלוטין את כל הקופה של בורסת קריפטו
יאיר מור |  1
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
בפעם השנייה תוך שבוע, נשדדה אתמול (שלישי) פלטפורמת קריפטו בסכום של לפחות 100 מיליון דולר תוך זמן קצר.
הנשדדת התורנית היתה Mango, בורסה מבוזרת (DeFi) המבוססת על בלוקצ'יין סולאנה. לפי חברת אבטחת הבלוקצ'יין OtterSec, האקר הצליח לשדוד ממנגו סכום עצום של 112 מיליון דולר על ידי "מניפולציית ביטחונות".
השיטה, כפי שהסביר גו'שואה לים, מנהל נגזרות המסחר בחברת Genesis Global Trading, לאתר Decrypto, היתה פשוטה: ההאקר יצר חשבון שבו חמישה מיליון דולר במטבע יציב (כלומר כזה ששווה בדיוק דולר), יצר חוזים על מטבע MNGO של הבורסה המבוזרת, וקנה אותם בעצמו - מה שהקפיץ את מחיר המטבע. אז הוא יכול היה לקחת כנגד המטבע שמחירו קפץ הלוואות בסכום שהבורסה עצמה הודתה כי רוקן את קופתה עד הנכס האחרון.
הארגון המנהל את הבורסה צייץ כי "אנו חוקרים כרגע תקרית שבה האקר הצליח לרוקן כספים ממנגו דרך מניפולציית מחירים צפויים. אנו נוקטים צעדים כדי שגורמי צד שלישי יקפיאו כספים בעת העברתם". הכוונה היא, ככל הנראה, לבקשה מהבורסות הגדולות, לחסום את כתובת החשבון של ההאקר כדי למנוע ממנו לפדות את הכסף הווירטואלי שגנב בכסף אמתי.
בינתיים, עצרה הבורסה הקטנה את האפשרות של המשתמשים למשוך כספים - מכיוון שלפי הודאתה, אין לה מהיכן להוציא את הכספים הללו. עוד לפני הפרסום הרשמי צנח מחירו של המטבע ב-42%.
מדובר, כאמור, בשוד הקריפטו הענק השני תוך שבוע, לאחר שבשבוע שעבר נשדדו כ-100 מיליון דולר מהבלוקצ'יין של בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, ביננס.
לפי טבלת שודי הקרפיטו של אתר Rekt, השוד של מנגו מתברג במקום ה-13 בשודי הקריפטו הגדולים בהיסטוריה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בורסה???קשקוש
    הנדסת תודעה 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כזה דבר בורסת קריפטו
    סגור