קריפטו

רשות שוק ההון מזהירה: "חלק מהלקוחות לא יוכלו למשוך את מטבעות הקריפטו שלהם"

בקרוב מאוד הרבה חברות שעוסקות בתחום הקריפטו יאבדו את הרישיון הזמני שקיבלו, ולכן המטבעות שלהם בסכנה - שכן לאחר מכן, לקוחות החברה לא יוכלו למשוך את המטבעות לבנק
מערכת ice | 
מדדי הקריפטו (צילום shutterstock)
רשות שוק ההון מזהירה: "עשרות גופים המעניקים שירותים פיננסיים בתחום הקריפטו, לא יוכלו לפעול בקרוב עקב פקיעת התוקף של אישור הרישוי הזמני" כך אמרה עו"ד טל הפלינג, מרשות שוק ההון בכנס לשכת רואי חשבון באילת.
לשכת רואי חשבון הכשירה לאחרונה עשרות רואי חשבון שמשמשים שומרי סף עבור לקוחותיהם בהעדר רגולציה. תומר גם זו לטובה, מנהל תחום שוק ההון ברשות המיסים המליץ לרואי החשבון לזהות את עסקאות הקריפטו והבלוקצ'ין של לקוחותיהם בשל חוק חדש שיחייב זיהוי;  אין הסדרה, הרגולטורים רבים, ורואי החשבון הופכים לשומרי סף.

הצורך החיוני להסדרת תחום הקריפטו בישראל הביא לכנס רואי החשבון באילת נציגים בכירים משלושת גופי הרגולציה שאמונים על התחום: רשות שוק ההון, רשות ניירות ערך ורשות המיסים. את הפאנל הובילו שני יושבי הראש של ועדת הקריפטו בלשכת רואי חשבון, רואת החשבון ועורכת הדין טל דננברג ורואה החשבון רועי כץ, שבהעדר רגולציה מוסדרת ומוסכמת, הכשירו ממש לאחרונה עשרות רואי חשבון שמהווים "שומרי סף" עבור המדיה ועבור לקוחותיהם.  

רועי כץ, טל דננברג ואילן גילדין במושב הקריפטו של כנס רואי החשבון (צילום ניב קנטור)
 
עו"ד טל הפלינג, יועצת בכירה לממונה על שוק ההון, ציינה במושב של כנס רואי החשבון באילת בשבוע שעבר כי בעקבות תהליך התייעלות פנימי של הרשות, מעתה לא תהיה אפשרות להמשיך לעבוד תחת רישיון זמני. הסיבה: רשות שוק ההון סיימה לטפל בכל בקשות הרישיון של הגופים הפועלים בזירת הקריפטו, ודורשת מאלו שבקשתם נדחתה לתקן את הבקשה באופן מיידי, אחרת הרישיון הזמני שהונפק להם יישלל והם לא יוכלו להעניק שירותים פיננסיים. 
תומר גם זו לטובה, מנהל תחום בכיר בתחום שוק ההון ברשות המיסים, ציין החלטה נוספת שנועדה לסייע בחתירה לאסדרה בתחום הקריפטו: "יש כוונה לתקן את הוראות ניהול הספרים, ולהוסיף מזהה טרנזקציה לחשבוניות וקבלות בנוסע לעסקאות בסביבת הבלוקצ'יין". לדבריו, הליך החקיקה כבר החל והוא המליץ לרואי החשבון לאמץ טרם כניסת החוק את סימון העסקאות, כבר היום.
 
לדברי כץ ודננברג: "רואי החשבון שהכשרנו מהווים למעשה "שומרי סף" ו"מחנכי שוק" לציבור, למייצגים ולמדינה". יושבי הראש של ועדת הקריפטו בלשכת רואי חשבון ציינו כי רואי החשבון מייצרים ודאות ואמינות ללקוחות ולמדינה ובמקביל מסייעים להם לשלם מס אמת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה