קריפטו

פלטפורמת הקריפטו הישראלית נתבעת: "חברה שהיא הונאה"

פחות מחודש לאחר שהודיעה על הקפאת ההלוואות, צלזיוס נתבעת בידי עובד לשעבר שטוען שהחברה הסתירה פערים ענקיים וסיכנה את כספם של המפקידים
מערכת ice |  3
צלזיוס (צילום מתוך האינסטגרם)
פלטפורמת הלוואות הקריפטו צלזיוס (Celsius Network), שהקפיאה בחודש שעבר את נכסיה, השתמשה לכאורה בכספי לקוחות כדי לתמרן את מחיר המטבע הדיגיטלי שלה – CEL. החברה הפסידה מאות מיליוני דולרים בשל אי גידור סיכונים, כך טוען מנהל כספים לשעבר בחברה, ג'ייסון סטון, בתביעה שהגיש.
צלסיוס צברה יותר מ-20 מיליארד דולר בנכסים על ידי הצעת ריביות של עד 18% ללקוחות שהפקידו את מטבעות הקריפטו שלהם. המייסד אלכס משינסקי דחה את הספקות שלהם שתהו אם זה בר קיימא, ואמר שהחברה הצליחה להרוויח תעריפים גבוהים.

אבל למעשה, צלסיוס נאבקה לכסות את התשלומים וסבלה מהפסדי שער חליפין חמורים עקב תנודות הערכים של מטבעות שונים. כעת התובע סטון מכנה את החברה בתביעה "מזימת פונזי", ואומר כי היא רימתה אותו ועד אנשים במאות מיליוני דולרים.
ההאשמות מגיעות על רקע משבר חריף שעובר בחודשים האחרונים על מטבעות הקריפטו. יותר ממיליון אנשים הפקידו את חסכונותיהם בידי צלסיוס, לפי החברה. והחברה לפתע הקפיאה את משיכות הנכסים שהופקדו אצלה.
מאחורי הקלעים, צלסיוס השקיעה כספי לקוחות באסטרטגיות מסחר מסוכנות, ללא בקרות מתאימות, לפי התביעה. החל מאוגוסט 2020, החלה צלזיוס להעביר מאות מיליוני דולרים לחברה של סטון, KeyFi. למרות שלשתי החברות לא היה הסכם כתוב, סטון קיבל את מפתחות ההצפנה הפרטיים לקרנות, כלומר יכול היה לברוח איתם, לפי התביעה שלו.
 
על סטון הוטל להשקיע את הכסף באמצעות DeFi. קיצור של "פיננסים מבוזרים", קבוצת אפליקציות המאפשרת למשתמשים ללוות, להלוות ולסחור אחד עם השני, ללא מתווכים. באותה תקופה, רבות מהאפליקציות שילמו למשתמשים פרסים עצומים במטבעות קריפטו. KeyFi הרוויחה יותר מ-800 מיליון דולר עבור צלזיוס באמצעות אסטרטגיות DeFi, לפי התביעה. סטון אומר שצלסיוס היתה אמורה לשלם לו נתח של 20%, אך מעולם לא עשתה זאת.
הבעיה, לפי סטון, הייתה שצלסיוס לקחה בעיקר פיקדונות בביטקוין ובאת'ריום, אבל האסטרטגיות שלו זכו לתגמולים במטבעות אחרים. המשמעות היא שאם הביטקוין והאת'ריום עלו מהר יותר מהאחרים, צלסיוס יכולה בסופו של דבר להיות חייבת יותר ממה שהיה לה.
 
צלזיוס גם עקבה אחר פיקדונות הלקוחות במונחים של דולרים, גם אם היו חייבים להם ביטקוין או אסימונים אחרים, לפי התביעה. כשהשגיאה הזו התגלתה, היא גרמה ל"חור של 100-200 מיליון דולר במאזן שלה", טען סטון.
עוד טוען סטון כעת שצלזיוס בשנת 2020 השתמשה בהפקדות ביטקוין בשווי 90 מיליון דולר כדי "לנפח באופן מלאכותי" את המחיר של המטבע שלה CEL. הוא אומר שנתן למשינסקי "להעשיר את עצמו", ואיפשר לצלסיוס ללוות כנגד אחזקותיה ב-CEL.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תודה לבנקים מרכזיים
    אחד העם 55 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהצליחו להפוך מטבע פיאט לזבל.הנבלים הללו היושבים על מקור הדפסת כסף בלי לתת דין וחשבון לעמך כמוני. עוד הם מתפארים שהם המושעים של העולם בשעה שהם דואגים להעברת עושר לחברים המקורבים. אני יכול להבטיח שהם עוד יאסרו את השווקים כדי לקנות נכסים ריטלין בפרוטות. אין מקריות בשום דבר הכל מתוכנן לפרטי פרטים.
    סגור
  • 2.
    חח אנשים טיפשים תמשיכו להאמין לשטות שנקראת קריפטו
    חגי 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מטומטמים קונים קריפטו ...פירמידה מובהקת...רק מי שנכנס בבתחלה הרוויח כל השאר מופסדים את התחתונים הלואי שעוד השנה הביטקוין ירד לשווי 0 עגול
    סגור
  • 1.
    מעניין שהוא נזכר לתבוע אותם רק שנה וחצי אחרי...
    ב 07/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהוא גילה לטענתו את התרמית. ואגב, נשמע שגם החברה שלו עצמו - קיפיי, שהוא מכר לצלזיוס - בעצמה הריצה סוג של פונזי
    סגור