קריפטו

מטבע הקריפטו שקרס זוכה לתמיכה מפתיעה, אבל קורס שוב

טרה, המטבע שאיבד החודש 100% מערכו, הושק מחדש וזכה לאימוץ על ידי פלטפורמות המסחר הגדולות בעולם. בינתיים לא נראה שזה עוזר, והוא שוב נמצא בצניחה

יאיר מור |  2
טרה לונה (צילום pixabay)
לא לומדים מטעויות? כמה מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם מיהרו להכריז על תמיכה במטבע הקריפטו החדש-ישן טרה, שהקיצור הרשמי שלו הוא LUNA, מייד לאחר שמחזיקי המטבע הקודם בשם זה אישרו הצעה להקים רשת חדשה שתקים אותו לתחייה לאחר הקריסה המוחלטת שלו בשלושת השבועות האחרונים.
השקת המטבע החדש הוצעה על ידי דוֹ-יוּנְג קְווֹן, מייסד Terraform Labs ("מעבדות הַאֲרָצָה", מלשון הפיכה של כוכב לראוי לחיי אדם בדומה לכדור הארץ) באמצא החודש, לאחר ששני המטבעות המקוריים של המיזם קרסו לשווי אפסי לאחר בהלה כללית. היא אושרה ברוב מוחץ בקרב בעלי השליטה בכוח ההצבעה בבלוקצ'יין של המטבעות, וביום שישי הושק המטבע החדש.
כאמור, לא מעט בורסות הודיעו עוד לפני ההשקה כי תתמוכנה במטבע החדש של המיזם שכבר רשם כישלון חרוץ אחד. הבולטת ביותר היא ביננס, הבורסה הגדולה בעולם, שכתבה בטוויטר כי "אנו עובדים צמוד לצוות טרה על תוכנית ההתאוששות, בכוונה לספק למשתמשים המושפעים בביננס את הטיפול הטוב ביותר".
מדובר בהחלטה מעט מוזרה, בהתחשב בעובדה שרק לפני מספר ימים פרסם מנכ"ל ביננס, צַ'אנְגְפֶּנְג גַ'אוֹ, מאמר לפיו "כל הרעיון מאחורי טרה נבנה על גבי רעיון רדוד שמקבע את עצמו" וכי "מי שתכנן את זה (כלומר קוון) צריך לבדוק את הראש שלו".
בורסת FTX צייצה כי "FTX תתמוך ב'הצנחת' לונה החדש ותבטל את שווקי LUNA ו-UST".
בורסת KuCoin צייצה: "KuCoin תתמוך בהעברה וב'הצנחה' של אסימוני טרה וטרה-דולר".
בורסת Huobi צייצה: "Huobi תומכת בהשקת Luna 2.0 ב-27 במאי".
בורסת Bitfinex צייצה: "Bitfinex תומכת בהשקת Luna 2.0 והעברת 'לידתה מחדש של רשת טרה' ב-27 במאי".
בורסת Crypto.com, שמוכרת בישראל ובמדינות רבות אחרות בזכות קמפיין הפרסום הבינלאומי שלה בשנה שעברה בכיכובו של מאט דיימון, צייצה: "בתמיכה ב'הצנחת' מטבע הלונה החדש, אפליקציית ובורסת Crypto.com תשהה זמנית את המסחר בלונה, ואת הפקדת או משיכת טרה, עד להודעה חדשה".
ובורסת Bybit צייצה: "Bybit תתמוך בהשקת טרה 2.0 ו'הצנחת' הלונה החדש".
כמובן שהיו הודעות תמיכה נוספות, אך קצרה היריעה מכדי להביא את כולן.
כתוצאה מהבעות התמיכה המהירות במיזם שכבר קרס פעם אחת, דווח ברשת כי קוון פנה ל-5 הבורסות הגדולות והתחנן כי תתמוכנה במיזם החדש. קוון הכחיש: "כן, לא עשיתי זאת".
בינתיים, השקת טרה 2.0 לא עוברת חלק: לפי נתוני CoinMarketCap, הוא הושק אתמול (שבת) בצהריים (12:00 לפי שעון ישראל) במחיר של 17.8 דולר למטבע, ולאחר כמה תנודות סביב השער הזה צנח ביותר משני שליש, וכעת מחירו נע סביב 5 דולר (אם כי נכון ל-10:00 הוא הגיע כבר ל-6.24 דולר).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלא מבין בקריפטו
    שוב אותו כתב 06/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו בוחרים עוד שהוא ינק חלב..אין לו מושג בעולם הזה
    סגור
  • 1.
    היי חבר רוצה לקנות אויר
    רחוב סומסום 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...
    סגור