קריפטו

"אי טיפול בקריפטו יבריח יזמים ישראליים לחו"ל"

חן שרייבר, נשיא לשכת רו"ח, בטוח שללא מבקר את ההתקדמות האיטית של המדינה בהסדרת הפיקוח וגביית המיסים ממסחר בקריפטו: "הנושא הבוער ביותר שחייב לקבל מענה מהיר, הוא הטיפול במסחר בקריפטו ובמטבעות וירטואליים" 
מערכת ice | 
קריפטו (צילום vecteezy, unsplash)
"עם כניסתי לתפקיד, לפני חצי שנה, הבנתי מיד שהנושא הבוער ביותר שחייב לקבל מענה מהיר, הוא הטיפול במסחר בקריפטו ובמטבעות וירטואליים". כך אומר ל-Ynet חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון, "אנחנו יורים לעצמנו ברגל, חוסר הטיפול בקריפטו מבריח יזמים מישראל".
 
"לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל בשנת 2022, מאות אלפי ישראלים קונים ומוכרים קריפטו, תוך הפרת החוק ואי-דיווח לרשות המיסים. רואי חשבון רבים שבקיאים בתחום, מספרים על חוסר ודאות ועל חשש לפעול עבור לקוחותיהם, כדי לא להיות חשופים בעצמם".
לדבריו, ההשלכות הן ש"אנחנו יורים לעצמנו ברגל. ישראל נחשבת, ובצדק, למעצמת הייטק, פינטק ובלוקצ'יין. מאות חברות ישראליות מפתחות שירותים וטכנולוגיות שמטרתם ליצור כלים יעילים וחדשניים בתחום הפיננסים והבנקאות. אלא שמיזמי פינטק ובלוקצ'יין דורשים סביבה רגולטורית בטוחה - ולצערי כאן אנחנו בפיגור משמעותי ביחס למדינות רבות בעולם - והתוצאה היא בריחה של יזמים ישראלים רבים לחו"ל".
"בנק ישראל והפיקוח על שוק ההון נרדמו בשמירה", הוא אומר בריאיון, "לא ייתכן שלוקח שנים להסדיר תחום שברוב מדינות ה-OECD כבר הפך לדבר שבשגרה. לכן, עם כניסתי לתפקיד, הקמתי ועדת מומחים שתגבש מסקנות ותגיש אותן למקבלי ההחלטות. זה מה שאני מתכוון לעשות בכל נושא ברמת המשק הכלכלי שלא מטופל ושאנחנו רואי החשבון יודעים איך צריך לטפל בו".
לשאלה אם ישראל מדינה מושחתת, השיב: "אי-אפשר להתעלם מכך שישנם גילויי שחיתות. בחלק לא מבוטל של החברות הממשלתיות והציבוריות לצערי הממשל התאגידי לא מספק, ולדעתי את רובם ניתן היה למנוע או לפתור על ידי חיזוק מנגנוני הבקרה כפי שהצעתי לעשות בנושא הדירקטורים".
בעיניו, שר האוצר אביגדור ליברמן מוכיח אומץ ציבורי, הוא לא מתפתה לעשות רק מה שנוח בטווח המיhדי, לא מתרגש מטיעונים פופוליסטיים, וניכר שהוא נותן חופש פעולה אמיתי לדרגים המקצועיים ונותן להם שקט תעשייתי, זה כל כך חיוני אחרי תקופה קשה כל כך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה