קריפטו

האם ענקיות התשלומים ויזה ומאסטרקארד נלחמות בקריפטו?

ענקיות הפיננסים ויזה ומאסטרקארד מוציאות עשרות מיליונים כדי לחסום תחרות ולהשפיע על מחוקקים לעכב חוקים שיאפשרו למתחרים חדשים להיכנס לשוק התשלומים, כך על פי דוח שפרסם ארגון צרכנות בארצות הברית. בינתיים, הצעת חוק דו-מפלגתית עשויה לפתוח את השוק לשחקנים חדשים
שרון בירקמן | 
כרטיסי אשראי (צילום freepik)
ענקיות פתרונות התשלום ויזה ומאסטרקארד מנסות לחסום תחרות מצד פתרונות תשלום דיגיטליים. דוח שפרסם לאחרונה ארגון הצרכנות Accountable.US חושף כי ענקיות הפיננסים הוציאו במשותף שמונים מיליון דולר על שירותי לובינג (שדלנות) במטרה להשפיע על מחוקקים לעכב חוקים שיאפשרו למתחרים חדשים להיכנס לשוק התשלומים, כך מדווח Cointelegraph. לטענת Accountable.US, שתי החברות פועלות כדואופול במטרה למנוע את התחרות בשוק התשלומים. 
ויזה ומאסטרקארד סולקות את רוב עסקאות כרטיסי האשראי והחיוב בארצות הברית. לטענת Accountable.US, שתי החברות אחראיות לעמלות הגבוהות במיוחד שעמן מתמודדים גם עסקים וגם צרכנים. "היעדר התחרות מכביד על בעלי עסקים קטנים ועל לקוחותיהם עם עמלות 'סחיטה'. עמלות הסליקה גובות מהצרכנים מאות מיליארדים וזה הזמן שהקונגרס יפעל נגד חברות כרטיסי האשראי שפועלות באופן אנטי תחרותי", אמרה ל-Cointelegraph ליז זלניק, מנהלת תוכנית הביטחון הכלכלי והכוח התאגידי של Accountable.US.

שתי החברות בנו אימפריות עצומות באמצעות שליטה בשוק העולמי של עסקאות בכרטיסים. עם זאת, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר, דומיננטיות זו מתבררת כשבירה יותר מתמיד. זאת, כיוון שמטבעות קריפטוגרפיים ובלוקצ'יין בפרט מציעים חלופות אטרקטיביות, שקופות ובמקרים רבים זולות יותר.
הצעת חוק דו-מפלגתית מ-2023, Credit Card Competition Act, נועדה להקל על כניסת שחקנים חדשים לשוק, כולל פתרונות קריפטו. זאת, במטרה לפתוח את השוק, להוריד עמלות וליצור אקוסיסטם שבו חדשנות תוכל לשגשג. הצעת החוק הוגשה על ידי הסנאטור הדמוקרטי דיק דרבין והסנאטור הרפובליקני לאנס גודן ועשויה להפוך לנקודת מפנה במאבק נגד כוחן של ענקיות כרטיסי האשראי. הצעת החוק זוכה לתמיכתו של המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא, ג'יי.די. ואנס.
בתחילת השבוע תבעה מחלקת המשפטים האמריקאית את חברת ויזה בטענה כי החברה מנצלת את מעמדה, כופה על עסקים להשתמש בשירותיה ומונעת תחרות. על פי כתב התביעה, ויזה גובה עמלות של יותר מ-7 מיליארד דולר בשנה ואחראית על יותר מ-60% מהעסקאות בכרטיסי אשראי במדינה. עוד נטען בכתב התביעה, כי החברה מחתימה לקוחות עסקיים על הסכמי בלעדיות המונעים מהם לסלוק באמצעות ספקים אחרים וחוסמת את המתחרים באמצעות תמריצים כספיים או צעדים עונשיים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה