קריפטו

אדם נוימן מנסה כבר שנתיים להשיק מטבע קריפטו; כמה כסף יחזיר?

כבר שנתיים שאדם נוימן מנסה להניע סטארטאפ בתחום האקלים שאמור לפתוח את שוק קרדיטי הפחמן; אחרי שגייס כשבעים מיליון דולר, כעת הוא מחזיר לרוכשי המטבעות את כספם
שרון בירקמן | 
אדם נוימן (צילום יוטיוב TechCrunch)
פלואוקארבון (Flowcarbon), סטארטאפ בתחום האקלים של מייסד וויוורק אדם נוימן, מחזיר כספים למשקיעים לאחר שלא הצליח להשיק את מטבע הקריפטו "Goddess Nature Token" (GNT), כך נמסר לפורבס.
הסטארטאפ משלב קרדיטי פחמן עם טכנולוגיית הבלוקצ'יין, במטרה ליצור מטבע קריפטו מגובה 1:1 בקרדיטי פחמן – תעודות המייצגות טון מטרי אחד של דו-תחמוצת הפחמן שהוסרה מהאטמוספירה. זאת, במטרה להנגיש את שוק קרדיטי הפחמן למגוון רחב יותר של משקיעים.

ב-2022, הודיעה החברה על גיוס של שבעים מיליון דולר ממשקיעים כמו קרן ההון סיכון אנדריסן הורוביץ, אבל לא הצליחה להתרומם. התנגדות מצד רשויות הפחמן ותנאי השוק לא הקשו על החברה להפוך את הקרדיטים למטבעות.
בשבועות האחרונים החלה פלואוקארבון להחזיר כספים לרוכשי המטבע "Goddess Nature Token" (GNT) שחיכו שנים להשקה שלא התרחשה. הסיבות להחזר נמסרו לרוכשים בשיחת זום עם נציגי החברה. במסגרת השיחה הרוכשים התבקשו לחתום על כתבי ויתור וכתבי סודיות רחבים. פלואוקארבון לא השיבה לשאלות של פורבס בנוגע להחזר הכספים. בהודעה שנמסרה מטעם החברה למגזין נאמר: "ידוע היטב שמאז שנה שעברה הצענו החזרים לרוכשי GNT הקמעונאיים בשל עיכובים בתעשייה, לפי תנאים סטנדרטיים ומקובלים, תוך המשך צמיחה של פלואוקארבון כמובילה בתחום מימון הפחמן". עם זאת, מדווח המגזין, פלואוקארבון לא פרסמה את ההחזרים האחרונים בפלטפורמות ציבוריות. 
נוימן הקים את פלואוקארבון עם רעייתו רבקה באמצעות הפמילי אופיס שלהם; השניים השקיעו בחברה סכום שלא נחשף. החברה מנוהלת על ידי דנה גיבר וקרוליין קלאט, נשות עסקים שהקימו ומכרו פלטפורמת שיווק באמצעות צ'אט-בוטים לחברת השקעות פרטית. בראיון ב-2022 אמרה קלאט כי השתיים הגיעו לחברה לאחר שקיבלו "שיחה מאדם קרוב...שעבד בפמילי אופיס". אותו "אדם קרוב" עשוי להיות אילן שטרן, ראש מחלקת ההשקעות בפמילי אופיס של נוימן, שהוא גם בן דוד של האחיות. גם אחיהן של גיבר וקלאט עובד בפלואוקארבון. החברה אישרה את הקשרים המשפחתיים לפורבס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה