קריפטו

אפל השיקה את האייפון חדש בשידור חי ונוכלי הקריפטו חגגו

אפל שידרה בשידור חי ביוטיוב את השקת אייפון 16. במקביל, נוכלים שידרו דיפ פייק של מנכ"ל אפל בערוץ שהתחזה לערוץ היוטיוב הרשמי של החברה. יוטיוב הסירה את הסרטונים וסגרה את החשבונות
שרון בירקמן | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נוכלי קריפטו שידרו דיפ פייק של מנכ"ל אפל, טים קוק, בשידור חי ביוטיוב במהלך אירוע השקת אייפון 16 אתמול, שהועברה גם היא בשידור חי ביוטיוב. בשידורים המזויפים, הנוכלים הציעו לצופים לשלוח מטבעות דיגיטליים לכתובת ספציפית כתרומה, בהבטחה שאפל תחזיר להם כפול מהסכום. "המערכת תעבד אוטומטית את ההפקדה שלך ותשלח לך כפול מהסכום של המטבע הדיגיטלי שהפקדת", אמר קוק המזויף.
השידורים המזויפים הופיעו במקביל לאירוע הרשמי של אפל, עם ערוץ יוטיוב שהתחזה לערוץ היוטיוב Apple US כולל סימן אימות לגיטימי. השידורים המזויפים צברו מאות אלפי צפיות, הרבה מהן כנראה על ידי בוטים שנועדו להקנות להם תחושת אמינות. 

צוות התמיכה של יוטיוב פרסם הודעה ב-9 בספטמבר, בה קרא למשתמשים לדווח על הסרטונים. כעת, הסרטונים הוסרו מהפלטפורמה והחשבונות נסגרו. היקף הגניבה לא נחשף.
במהלך השנה האחרונה, מתקפות דיפ פייק הפכו ליותר ויותר נועזות. ביוני, תחנת השידור האוסטרלית Seven הותקפה בידי נוכלי קריפטו שפרסמו סרטוני דיפ פייק של אילון מאסק מדבר על קריפטו. באותו חודש יוטיוב התמלאה בגרסאות מזויפות של מאסק סביב השקת הרקטה של SpaceX.
דוח "סיכונים גלובליים" של פורום הכלכלה העולמית לשנת 2024 מצביע על דאגה גוברת מהשפעותיהן של טכנולוגיות בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה