קריפטו

הבנק הגדול ברוסיה מצטרף לניסויי הקריפטו של פוטין

סברבנק הודיע כי יצטרף לשני הניסויים הרוסיים, השקת הרובל הדיגיטלי והסדרי תשלום בינלאומיים באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים; "אנחנו מעורבים באופן פעיל בפיתוח מנגנוני רגולציה ומקווים להיות משתתפים במשטר החדש הזה בחורף הקרוב", נמסר מהבנק
שרון בירקמן | 
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)
סברבנק, המוסד הפיננסי הגדול ביותר ברוסיה, הודיע על הצטרפותו לניסוי להסדרת תשלומים בינלאומיים במטבעות קריפטוגרפיים בחורף הקרוב. בנוסף, הבנק שואף להציע ללקוחותיו שירותים באמצעות רובל דיגיטלי עד לשנת 2025. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר סגן יו"ר סברבנק וראש יחידת ההשקעות העסקיות, אנטולי פופוב, כי הבנק תומך במאמצים הרגולטוריים להכיר במטבעות קריפטוגרפיים כאמצעי תשלום חוקי לעסקאות בינלאומיות ולמטרות כרייה. 
פופוב הדגיש למרות שמטבעות קריפטוגרפיים עדיין נמצאים ב"אזור אפור" במדינות רבות, על רקע הביקוש הגלובלי מדובר באמצעי תשלום יעיל, במיוחד לעסקים קטנים. לדברי פופוב, הבנק שואף להתחיל לפעול עם לקוחות באמצעות רובלים דיגיטליים כבר בתחילת שנת 2025. פופוב ציין כי מסגרת חוקית ניסיונית להסדרת מטבעות קריפטוגרפיים נמצאת כעת בפיתוח יחד עם הבנק המרכזי של רוסיה. "אנחנו מעורבים באופן פעיל בפיתוח מנגנוני רגולציה ומקווים להיות משתתפים במשטר החדש הזה בחורף הקרוב", אמר.

סברבנק משתתף גם ביוזמה נוספת, היוזמה הניסיונית ליישום הרובל הדיגיטלי, כשהצפי הוא כי המטבע החדש יתחיל לפעול עם לקוחות עד לשנת 2025. לדבריו, הרובל הדיגיטלי יאפשר חילופים ללא מגבלות עבור רובלים שאינם במזומן.
כזכור, בסוף יולי רוסיה התירה תשלומים חוצי גבולות באמצעות קריפטו החל מה-1 בספטמבר, אך האיסור על שימוש בקריפטו לתשלומים בתוך רוסיה לא בוטל במסגרת חקיקה זו. רוסיה הודיעה כי תשיק את הרובל הדיגיטלי לשימוש בתשלומי פנים עד יולי 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה