קריפטו

מהפכה בסין: תכיר בעסקאות קריפטו בחוק חדש למאבק בהלבנת הון

בית המשפט העליון של סין עדכן את הפרשנות לחוקי הלבנת ההון במדינה כך שיכללו גם עסקאות קריפטו; מוקדם יותר השנה קרא ראש ממשלת סין לכלול את עסקאות הקריפטו בחוקים כנגד הלבנת הון; סין העבירה חוקים למניעת הלבנת הון ב-2020
שרון בירקמן | 
קריפטו (צילום shutterstock)
אתמול הודיעו בית המשפט העליון של סין והסוכנות הציבורית לתביעות על עדכון לחוקי המאבק בהלבנת הון במדינה, כך שיכללו לראשונה הכרה בעסקאות קריפטו. העדכון נכנס לתוקף היום.
בהודעה משותפת הציגו נציגי בית המשפט העליון והסוכנות הציבורית את התוספות החדשות לחוקי הלבנת ההון, הכוללות עסקאות עם נכסים וירטואליים כצורה של הלבנת הון. לפי ההנחיות החדשות, המרת ומעבר של הכנסות פליליות באמצעות קריפטו ייחשבו כהסתרת מקור ההכנסות ומהותן "באמצעים אחרים".
העדכונים לחוקי הלבנת ההון כוללים 13 סעיפים, נועד להבהיר את הקריטריונים לזיהוי עבירות הלבנת הון, ובפרט את הענישה על מה שהוגדר "הסתרת מקור ומהות ההכנסות הפליליות". ההנחיות החדשות קובעות גם את עקרון הענישה הכפולה עבור הלבנת הון וכיסוי הכנסות פליליות, וכן את הקווים המנחים לגובה הקנסות והעונשים המינימליים.

העונשים למורשעים בעבירה של הלבנת הון באמצעות קריפטו צפויים להיות קנסות של 1,400 עד 28 אלף דולר. על המורשעים בעבירת הלבנת הון חמורה באמצעות קריפטו ייגזרו עונשי מאסר של חמש עד עשר שנות מאסר.
העדכון מגיע לאחר שמוקדם יותר השנה קרא ראש ממשלת סין, לי קיאנג, לשלב את עסקאות הקריפטו בחקיקה למניעת הלבנת ההון.
בשנים האחרונות חלה עלייה בעבירות פליליות הקשורות לקריפטו. הנושא היה אחד הנושאים המרכזיים בכנס השנתי של האגודה הסינית לחקר יושרה וחוק בסוף 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה