כסף וצרכנות

מתווה הפיצויים יסתיים מחר: האם יוארך בחודש נוסף?

במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', עם העתק ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, העלה אוריאל לין דרישה להאריך את מתווה הפיצויים לעסקים לנוכח העובדה שמחר הינו היום האחרון של המתווה: "המגזר העסקי צריך לדעת שהמדינה עומדת מאחוריו ותסייע לו בשעת משבר קשה זו"
מערכת ice | 
רשות המסים נערכים לתשלום פיצויים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין פנה היום (רביעי) במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', עם העתק ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, בדרישה להאריך את מתווה הפיצויים לעסקים לנוכח העובדה שמחר הינו היום האחרון של המתווה
במכתב כותב לין בין היתר: "אני פונה אליך על מנת שתביא לאישור וועדת הכספים הארכה בחודש נוסף לפחות של מתווה הפיצויים בהתאם לקבוע בחוק, שעיגן את המתווה. מתווה הפיצויים לעסקים כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל כלל שלושה רכיבים מרכזיים: מענק בגין השתתפות בהוצאות הקבועות; מענק בגין השתתפות בהוצאות שכר לעובדים; הקלה בתנאי החל"ת.

עוד הודגש: "מתווה הפיצויים תוכנן כך שהוא בתוקף עד סוף חודש נובמבר, דהיינו עד מחר, עם אופציה להארכה בחודש נוסף באישור וועדת הכספים. מלכתחילה היה ברור שהלחימה לא תסתיים מהר ועל מנת לא ליצור עומס ביורוקרטי מיותר, ביקשנו בדיון וועדת הכספים שהמתווה יוחל מראש עד תום דצמבר מבלי צורך בדיונים נוספים, אך הוועדה החליטה את אשר החליטה".
עוד נכתב: "הזמן עבר ואכן נדרשת הארכה של המתווה. במועד כתיבת שורות אלו לא מצאנו שעל שולחנה של וועדת הכספים נמצאת בקשה להארכה בחודש נוסף עם מועד לדיון ובעוד יומיים, אם המתווה לא יחודש, פג המתווה. המגזר העסקי חייב וודאות. המגזר העסקי נזקק כל העת לשיפור התזרים בעסקו. הפעילות העסקית בישראל טרם חזרה לרמה שלפני הלחימה. כבר היום עולות וצצות שאלות בנוגע לחל"תים של העובדים. אל לנו להתמכר לאשליית השגרה עקב ההפוגה בלחימה בעזה. זוהי הפוגה שברירית וגם כך קבינט המלחמה הצהיר שבתום ההפוגה הלחימה תימשך וברגע אחד מצבם של מאות אלפי עסקים יוכל להיות מורע בצורה משמעותית. המגזר העסקי צריך לדעת שהמדינה עומדת מאחוריו ותסייע לו בשעת משבר קשה זו".
לסיום הבהיר: "גם אם המתווה יוארך בדיעבד, אין זו דרך הפעולה הנכונה. הכנסת כבר הוכיחה שכאשר היא רוצה משהו, היא יודעת להעביר אותו מהר. משכך אבקשך לפעול ללא דיחוי להארכה לפחות בחודש נוסף של מתווה הפיצויים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה