כסף וצרכנות

המסים הכבדים נדחים ב-3 חודשים: זו ההקלה החדשה שתקבלו

?ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית: הארכת תקופות ודחיית מועדים בהליכי מס שונים נוכח המלחמה. לצד כך גם מי שחלק מתקופת ההיערכות העומדת לרשותו לעניין מס שבח ומס רכישה, חופפת את התקופה הקובעת, יהיה זכאי לארכה של 3 חודשים לביצוע המכירה, מהיום האחרון של התקופה הקובעת, או מיום סיום התקופה הרלוונטית
מערכת ice | 
צילום shutterstock
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הארכת תקופות ודחיית מועדים. בדברי ההסבר מצוין כי בשל המצב החריג, ומכיוון שניהול המערכה מקשה על קיום שגרה רגילה ועל עמידה בזמנים הקבועים בחיקוק, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי, "יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני להארכת מועדים לעת הזו". 
על רקע זה, קובעת ההצעה הארכת תקופות ודחיית מועדים לביצוע פעולות הקבועים בחקיקת המס. מטרת החוק המוצע היא הארכת תוקפן של תקופות קצובות בזמן שנקבעו בדיני המס להליכים שונים, אשר מנהלים הנישום ורשות המסים, זה מול זו, וזאת משום שיכולותיהם של הנישומים ושל הרשות לנהל את אותם הליכים בתקופת חירום זו, מוגבלות מאוד.

על פי החוק המוצע, אם מועד תחילת תקופת ביצוע פעולה הנכללת בגדר החוק, חל לפני תום התקופה הקובעת: מה-7 לאוקטובר 2023 ועד תום 3 חודשים ממועד זה, ומועד סיום ביצוע הפעולה, חל במהלך התקופה הזו או בחודשיים שאחריה, יידחה היום האחרון כאמור בתקופה שאורכה כאורך התקופה הקובעת – קרי בשלושה חודשים.
במקביל, בהתחשב בכך שגם יכולתה של הרשות לנהל הליכים שונים מוגבלת בתקופה זו, מוצע כי הארכת התקופות תחול גם על הליכים שונים שמנהלת הרשות מול הנישום, בין השאר בנוגע למועדים להוצאת שומות, כדי שלא לפגוע ביכולת הטיפול באותם הליכים.
בנוסף מאחר שתהליכים הנוגעים למכירת דירה מצריכים תקופת היערכות, קובעת הצעת החוק כי במסגרת מכירת דירה מזכה, יינתנו למי שחלק מתקופת ההיערכות העומדת לרשותו לפי הוראות חוק מיסוי מקרקעין – מס שבח ומס רכישה, חלה בתקופה הקובעת, שלושה חודשים נוספים לביצוע המכירה, מהיום האחרון של התקופה הקובעת, או שלושה חודשים מהיום שבו הייתה אמורה להסתיים התקופה הרלוונטית, לפי המאוחר ביניהם
עוד נקבע בחוק כי שר האוצר רשאי להאריך בצו את התקופה הקובעת, בתקופות נוספות שלא יעלו על שלושה חודשים כל אחת, עקב המצב הביטחוני המיוחד, ובלבד שמשך ההארכה הכולל לא יעלה על תשעה חודשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה