כסף וצרכנות
יוקר המחיה משתולל: כך תחסכו עשרות אחוזים בקניות
אביב רודיק התעסק שנים בתחום היבוא וראה מקרוב איך מוצר במחיר מפעל מגיע ללקוח במחיר כפול ומשולש, והחליט לעשות מעשה. הכירו את "גוד קלאב", אתר רכש חדש שמציג מחירים נמוכים בעשרות רבות של אחוזים
שבועיים בלבד עומד באוויר אתר הרכש החדש "גוד קלאב" שהוקם כדי לשבור את המחירים בישראל, וכבר אלפי ישראלים נהנים מהמחירים שוברי השוק שמצליח להציע ללקוחותיו.
כל זה קורה דווקא ברקע התייקרויות בלתי פוסקות שרואים כאן בישראל בשנה האחרונה, וכותרת "יוקר המחיה" שלא מפסיקה להיות רלוונטית ולהדהד. אם תיכנסו לאתר המיזם גוד קלאב, תגלו מחירים שנראים כמעט תלושים מהמציאות הישראלית, עם פערים של עשרות רבות של אחוזים למוצר בהשוואה לרשתות הדיסקאונט.
מי שעומד מאחורי המיזם הזה הוא אביב רודיק, שעוסק בתחום הייבוא כעשור ומכיר מקרוב את הדרכים שעובר מוצר מהמפעל לצרכן - דרכים שעולות עוד כמה שקלים בדרך לעגלה של הלקוח. "מה שהביא אותי לעסוק ביוקר המחיה הוא החשיפה שלי למחירי המפעל בחו"ל כיבואן. ראיתי כמה אנחנו כישראלים משלמים יקר כל כך, מחירים מטורפים, עד פי עשרה ויותר ממחירי המפעל".
רודיק מספר על הקמת המיזם עצמו אחרי שנים שראה מקרוב את פערי המחירים ומסביר, "המיזם גוד קלאב נולד כתגובה להשתוללות הבלתי פוסקת של יוקר המחיה בארץ. תמיד חשבתי איך פותרים את בעיית יוקר המחיה, מה בעצם אנחנו כישראלים שונים לרעה מהשוויצרי או הבלגי או כל אזרח אחר בעולם. למה דווקא אנחנו משלמים כל כך יקר?".
רודיק מוסיף ומסביר איך בכלל אפשרי להגיע לפערים כל כך גבוהים במחירי מוצרים זהים, "אנחנו בעצם רוכשים סחורה ישירות מהמפעלים ומוכרים אותה לצרכנים ברווח נמוך. המהלך הזה מייצר חסכון של 2-3 'ידיים' ועל ידי כך נגרם לצרכן הסופי חסכון של עשרות אחוזים בכל המוצרים".
פתאום ביום אחד מגיע 'גוד קלאב' והכל נראה ונשמע כזה פשוט. מה הטריק? אם חבילת כוסות חד"פ יכולה פשוט לעלות 2.9 ש"ח, למה זה לא קורה אצל כולם?
"אנחנו חושבים מחוץ לקופסא ומבינים שהכוח נמצא אצל הצרכנים" קובע רודיק, "בעצם אין בעולם גורם חזק יותר מהצרכן. וכאן במיזם גוד קלאב אנו מביאים לידי ביטוי את כח הקנייה המרוכז של הצרכן על ידי חסכון משמעותי מאוד במוצרים. בנוסף , אנחנו עובדים על עלויות תפעול נמוכות ולא מחזיקים חנויות בכלל, הכל מבוצע מהמחסן לצרכן. ללא שרשרת לוגיסטית יקרה.
לדעתך, המיזם מסוגל ליצר השפעה עד כדי הורדת עלויות ברשתות השיווק הגדולות?
"גוד קלאב הושק לפני שבועיים וכבר סחף אחריו אלפי ישראלים שרוכשים אצלנו ומרוצים מאוד. אני מאמין שככל שיצטרפו עוד לקוחות בכמויות גדולות - בהחלט נוכל להשפיע על מחירי המוצרים בארץ.
"גוד קלאב הושק לפני שבועיים וכבר סחף אחריו אלפי ישראלים שרוכשים אצלנו ומרוצים מאוד. אני מאמין שככל שיצטרפו עוד לקוחות בכמויות גדולות - בהחלט נוכל להשפיע על מחירי המוצרים בארץ.
בינתיים, רשימת המוצרים די מצומצמת. מה צפי ההתרחבות בקטגוריות ואילו מוצרים נוכל לראות בהמשך?
"כרגע אנו מתמקדים במוצרי צריכה , חד פעמי והגיינה, כ-300 פריטים הנמצאים בכל בית בישראל. בקרוב מאוד נגיע ל-1000 פריטים וקטגוריות נוספות כמו מזון, מוצרי תינוקות ועוד".
לשם השוואה, ברשתות השיווק הגדולות מחזיקים סדר גודל של 2,000-3,000 מוצרים בכל הקטגוריות, כך שבמצב של 1,000 מוצרים כבר יהיה מדובר בשחקן שעושה את דרכו אל מול המשווקות הגדולות. בכל זאת, בתקופות של מבצעים חלק ממחירי המדף יורדים גם ברשתות הגדולות שמחזיקות בכוח משמעותי מול המשווקים.
אתם מציגים היום מחירים זולים מאוד אך בקטגוריות מצומצמות. יש מוצר/ קטגוריה ספציפיים שאתם עומלים עליהם וצפויים להביא בשורה משמעותית ביחס לשוק הקיים?
עוד ב-
"אנחנו עובדים חזק על קטגוריית מוצרי תינוקות. אנחנו מביאים בשורת מחיר מאוד משמעותית בקטגורייה זו שנמכרת בישראל במחירים גבוהים מאוד".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.מדהים!! כל הכבוד!בת ציון 10/2023/05הגב לתגובה זו0 0תצליחו בעזרת ה'!סגור