כסף וצרכנות

ראש השנה 2023: הישראלים חותכים בהוצאות; אלו התחומים שנפגעו

השוואה שנערכה בחברת פתרונות האשראי מראה כי האינפלציה והתחזקות הדולר גרמו לישראלים להתחיל לחסוך. ירידה של 21% במחזור הקניות בענפי האופנה, 29.4% בענף מוצרי החשמל 
איתן לויטס |  1
קניון (צילום Magma Images)
הפניקס גמא (גמא ניהול וסליקה) מעדכנת על מגמת ירידה שנרשמה ברכישות בכרטיסי אשראי, בימים האחרונים לקראת החג, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
מתוך ניתוח עומק שנערך בשבוע ההכנות לראש השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, נצפו ירידות במחזורי הקניות בכרטיסי האשראי, בגובה הקנייה הממוצעת ובכמות העסקאות במרבית ענפי המסחר ותחומי השירות בישראל. 
ניתוח עסקאות כרטיסי האשראי במשק הישראלי בימים האחרונים מעלה תמונה בה נראה כי בתחום האופנה, ההלבשה וההנעלה נצפתה ירידה של 21% במחזור הקניות; בתחום מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ירידה של 29.4% במחזור הקניות; ובתחום בתי המלון - ירידה של 24% במחזור הקניות. ירידות נוספות נצפו בענפי התיירות והנסיעות, מסעדות ובתי קפה, מזון, ומתנות לבית. 
"אני מניח כי העלייה בריבית בחודשים האחרונים, אליה הצטרפו גם העלייה בשער הדולר והזינוק בעלות שכר הדירה והמשכנתאות הביאו את הציבור להדק את החגורה לקראת ראש השנה", אומר אריאל גנוט, מנכ"ל הפניקס גמא ל-ice. " אנו שומעים מבעלי העסקים על ירידה בצריכה. ניתן לראות גם כי מבצעי ראש השנה אותם מפרסמות הרשתות לא הביאו מזור לענפי המסחר השונים. ענף הקמעונאות חייב להתאמץ יותר כדי לשמור על רווחיות."

ענפים בהם נרשמה ירידה במחזורי הקניות
אופנה והנעלה: ירידה של 21% במחזור הקניות, הקניה הממוצעת ירדה ב-1.8% בלבד. מה שמראה על ירידה דרסטית בכמות הקונים בחנויות ורשתות האופנה. 
ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה: ירידה של 29.4% במחזור הקניות, הקניה הממוצעת ירדה ב 8%, ובכמות העסקאות - ירידה של 23%. 

אריאל גנוט, מנכ"ל גמא (צילום: ירון ולצר)
בתי מלון והארחה: ירידה של 24% במחזור הקניות. הקנייה הממוצעת ירדה ב 7.4%.מדובר בירידה של כ-18% בכמות העסקאות. בענף המקביל, תיירות ונסיעות: ירידה של כ-17% במחזור הקניות, גובה הקניה ירד בכ-7%; כמות התיירים והנוסעים הצטמצמה בכ-11%. 
מסעדות ובתי קפה: ירידה של כ-13% במחזור המסעדות בכל רחבי הארץ, גובה ההוצאה הממוצעת ירד ב-11%. כמות העסקאות ירד בכ-8%, כאשר מחשבים את העלייה במחירי המצרכים שעלו ואת התשומות שזינקו ניתן להסיק כי ענף המסעדנות הרוויח הרבה פחות כסף בתקופה זו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 
בתחום המזון: ירידה של כ-5% במחזור הקניות. גובה הקנייה הממוצעת ירד באחוז דומה. 
בתחום המוצרים לבית ומתנות: ירידה של כ 14% במחזור הקניות לעומת שנה שעברה. 
ההשוואה נעשתה בין התאריכים 4-11.9.23 לבין 12-19.9.22.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא לדאוג יום שישי יהיה טירוף קניות. (ל"ת)
    אסולין 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור