כסף וצרכנות

מכה למועצת החלב: העליון דחה את העתירה נגד האוצר

למרות התנגדות חריפה של מועצת החלב וההנהגה החקלאית בישראל, בית המשפט העליון דחה את הבקשה למתן צו מניעה לתכנית של שר האוצר סמוטריץ' בנושא ביטול המכס לייבוא חלב מחוץ לארץ. התכנית ממשיכה כרגיל, ורמי לוי בינתיים כבר לא מחכה
מערכת ice |  8
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מועצת החלב ניסתה למנוע את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בנושא ביטול המכס לייבוא חלב מחוץ לארץ, והגישה 3 עתירות בנושא. אולם הערב (שלישי) בית המשפט העליון דחה את בקשת מועצת החלב למתן צו מניעה להחלטה והסתפק בתשובת המדינה לעתירה שתוגש ה-17 באוגוסט.
בכך, החלטת שר האוצר ממשיכה כרגיל במטרה להילחם ביוקר המחיה ומחירי החלב בישראל, ובינתיים מי שהרים את הכפפה הוא רמי לוי שכבר הודיע כי החליט לפעול מהר ולייבא חלב מפולין תחת המותג הפרטי שלו, בעוד שאר הקמעונאים עדיין חושבים על תכנית פעולה סביב ביטול דמי המכס על הייבוא.
כזכור, לפני 5 ימים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הכריז על החלטתו לבטל את המכס בשיעור של 40% על חלב מיובא ובכך מאפשר יבוא של חלב נוזלי ללא הגבלה. מלבד מועצת החלב שהתנגדה, גם בהנהגה החקלאית הוציאו הודעת גינוי: "החתימה החד צדדית על הצו המסיר את המכס ופותח את ייבוא החלב הניגר הינה פעולה תקדימית ולא אחראית ובעיקר כניעה לרשתות השיווק והיבואנים שכן אין כלל מחסור בייצור חלב בישראל. ההחלטה בעלת השלכות רוחב אדירות העלולות לפגוע בחקלאי הישראלי המתיישב בפריפריה, מחזיק אדמות סמוכות לגדר הגבול ומשתתף במאמץ הלאומי לשמירה על בטחון המזון. המהלך המתעדף את החקלאי הפולני על זה הישראלי מייצר חוסר יציבות בתקופה מאתגרת מאוד לחקלאות הישראלית", נכתב בשם יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח.
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן הוסיף: "הצהרתו של סמוטריץ' היא הפרה גסה של כל ההסכמים שנחתמו ובגינם הסכימו המחלבות והרפתנים להפחתת העלאת המחירים. זוהי פגיעה אנושה באמון בין החקלאים לבין הממשלה והחלטה שתגרום נזק אדיר לשוק החלב הישראלי ובסופו של יום גם לצרכן הישראלי. על החלטתו של שר האוצר הפועל מטעם בית המדרש של קהלת, אמר קהלת עצמו  - הבל הבלים הכל הבל".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תוצרת הארץ זה הביטחון הלאומי של המדינה, החקלאי והאזרח
    עומר לק 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד מתי מדינת ישראל תפקיר את החקלאים שלה, תוצרת הארץ זה הביטחון הלאומי שלנו ובהחלטה של ביטול המכס חרצו את גורלם של חקלאי ישראל ושל האזרחים בצריכת מזון לא מפוקח ולא טרי!
    סגור
  • 7.
    פגיעה בתוצרת המקומית, באזרחים ובמדינה כולה
    עינב שכטר 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזה נגזר הדין של החקלאים והרפתנים בישראל! עצוב מאוד שהמדינה לא משנה את המדיניות וממשיכה לפגוע בתוצרת המקומית, חוסר ההבנה שהפגיעה הזו היא גם באזרחים ובמדינה כולה...
    סגור
  • 6.
    הפקרה של החקלאים בישראל
    אדיר ברטל 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נותר עוד לאן להדרדר! פשוט הפקרה של החקלאים בישראל, בושה וחרפה! במקום לקדם את התוצרת המקומית אתם רק מורידים אותה לטמיון
    סגור
  • 5.
    בורות להשלכות ביטול המכס סחורה זולה והרס פרנסת החקלאים
    עדי גבעתי 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה התחרפנה! ממש חוסר הבנה להשלכות שביטול המכס יגרום! סחורה זולה ולא טרייה, והרס הפרנסה של חקלאי ישראל!
    סגור
  • 4.
    בושה וחרפה זאת החלטה בזויה והרסנית לכל החקלאים ולצרכנים
    ערן נוי 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה וחרפה למדינת ישראל! בגצ זאת החלטה בזויה והרסנית לכל החקלאים ולצרכנים!
    סגור
  • 3.
    לבדוק את הקשר בינהם
    מישהו נוסף 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מה יוצא לסמוטריץ באופן אישי מרמי לוי.
    סגור
  • 2.
    הרס תשתיות
    חיים 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היינו כבר בסיפור הזה. לא חסר דוגמאות. מקרה אחד: לוחות עץ לבוד (סנדביץ). היו בארץ 3 מפעלים. ספקו עבודה בפריפריה. איכות טובה. טענו שהמחיר יקר ופתחו לייבוא. בשלב הראשון עלות הובלה היתה נמוכה יחסית. נכנסו כמויות גדולות. עזבו וזנחו תוצרת מקומית ועברו לתוצרת ייבוא. המפעלים לא החזיקו מעמד ונסגרו. ואז עלות הובלה עלתה, המחיר חזר לקדמותו ואף עלה (בהעדר תחרות מקומית). וזהו. האיכות בינונית ומטה. כל הסיפור על רגל אחת. אותו דבר יקרה עם החלב. אף חקלאי לא יביא כסף מהבית. יהרסו את החקלאות. רמי לוי יביא בזול. בהתחלה. שלא תהיה תחרות אז יעלה מחיר כי הפולני ימכור יקר, וההובלה תתייקר. ואנחנו נשלם כל מחיר. או שלא נשתה חלב. מעניין איך אומרים גרנדמייזר בפולנית ?
    סגור
  • 1.
    מצויין. (ל"ת)
    ניר 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור