כסף וצרכנות

רשות החשמל תחלק תמריצים והקלות: בדרך לשינוי במשק החשמל?

לאחר בחינת רשות החשמל, מליאת הרשות מפרסמת שימוע להארכת מועדים בהליכים תחרותיים והקלה בחילוט הערבויות 
מערכת ice | 
מערכות סולאריות (צילום אנרפוינט)
רשות החשמל מפרסמת אסדרות והליכים שמטרתם לעודד ולתמרץ יזמים להשקיע במשק החשמל ובהקמת מתקני יצור ואגירה לאנרגיה מתחדשת. מאז הרפורמה נכנסו למשק החשמל עשרות רבות של יזמים ממגוון רחב של סוגי טכנולוגיות לייצור אנרגיות מתחדשות.
בהליכים התחרותיים שפרסמה רשות החשמל, סיכוני ההקמה הוטלו על הזוכים ועליהם היה לקחת זאת בחשבון בגיבוש הצעתם. עם זאת, בחודשים האחרונים לאור הימשכות חריגה ביחס להליכים אחרים של מתן תשובות מחלק לזוכים, ולאור מיעוט תשובות מחלק חיוביות ועלייה חדה במתן תשובות מחלק חלקיות, נעשתה ברשות עבודת חשיבה ולמידה, בתוכה גם נפגשו בכירי הרשות עם הזוכים. 

לאור הממצאים החליטה הרשות להעלות לדיון במליאת הרשות שימוע שיאפשר הארכת מועדים במתקני PV שנקבעו בהליכים התחרותיים לגגות 3 ודו שימוש 1- ב-9 חודשים נוספים ללא תוספת ערבות. בנוסף על החלטת הרשות מיום 2.11.2022 אשר העניקה ל PV בשילוב קיבולת אגירה 1 ו-2 בשישה חודשים יתווספו עוד שלושה חודשים נוספים, כך שגם במתקנים אלו יוארכו המועדים בסה"כ ב-9 חודשים.   
בהליך מתח עליון 1, לאור עיכובי תיאומי שילוב שנאים מערכתיים בתחמ"ש (תחנות משנה)  קיימות, של חברת החשמל ונגה, ולצורך איזון הסיכונים שהיו אמורים להילקח בחשבון לבין הסיכונים שהתממשו בפועל, תאריך הרשות את המועד המחייב ואת המועד המחייב המרבי בשלושה חודשים נוספים.
באשר לערבויות היזמים, ולאור מצבה החריג של רשת החשמל ביחס לשנים קודמות, הרשות מציעה לאפשר לזוכים בהליכים התחרותיים לוותר על מימוש המכסה הזוכה, כולה או חלקה.הרשות תשיב לזוכים שיבחרו לותר על מכסת זכיה 85% מסכום הערבות. אפשרות זו תהיה בתוקף לזוכה שיודיע לרשות או לחברת החשמל, לפי העניין, על ויתור מכסת זכייה עד ליום 31.12.2023. ככל שימועי הרשות, השימוע יפורסם באתר הרשות והציבור יוכל להגיב עליו לקראת החלטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה