כסף וצרכנות

אפל שוברת שיא היסטורי: החברה הראשונה בשווי 3 טריליון דולר

החברה סגרה את המסחר בשער של כ-194 דולר למניה, שהפך אותה לחברת הטכנולוגיה את השווי הגבוה בהיסטוריה עם שווי של 3 טריליון דולר. אחריה ברשימה בפער ניכר מיקרוסופט עם שווי של כ-2.5 טריליון דולר "בלבד"
מערכת ice | 
טים קוק, מנכ (צילום unsplash, ויקיפדיה/ President.gov.ua)
ענקית הטכנולוגיה אפל עשתה היסטוריה חסרת תקדים הלילה (אור לשבת), כאשר מניית החברה סגרה את המסחר בשער של כ-194 דולר למניה, שהפך אותה לחברת הטכנולוגיה את השווי הגבוה בהיסטוריה עם שווי של 3 טריליון דולר. אחריה ברשימה בפער ניכר מיקרוסופט עם שווי של כ-2.5 טריליון דולר "בלבד".
אפל הייתה קרובה לעשות את זה כאשר ערכה לאחרונה את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2023. בין ההשקות אפשר היה למצוא את מערכות ההפעלה החדשות של החברה IOS17, סדרת מחשבי המק החדשים. הפעם ההכרזה שכולם חיכו לה - המשקפיים החדשות, אבל נראה שההשקה דווקא פגעה בחברה בשל תג המחיר הגבוה שלו.
ועדיין לאור כנס המפתחים, החברה עלתה בתחילת אותו האירוע בשיעור של כ-1.3% והיא התקרבה לשיא כל הזמנים של שווי של 3 טריליון דולר, בסופו של דבר היא לא השיגה את זה באותו הערב, עד היום.

בדיקה קטנה מראה שהמשקיעים באפל זכו לתשואה אדירה במהלך השנים שהחברה ציבורית. בדיקת Bridgewise הישראלית, פלטפורמה בינה מלאכותית המנתחת את ביצועי מניות בעולם, מצאה כי אדם שהשקיע מכספו רק 1,000 דולר באפל בעת הנפקת החברה ב־1980, שווה היום 258.5 אלף דולר לפחות. היו ימים שאף הסכום התקרב ל-300 אלף דולר עבור אותה ההשקעה. 
אפל חשפה את ה-IOS 17, מערכת ההפעלה החדשה לאייפונים וכמובן שאפל לא מאכזבת. שורה של חידושים מעניינים בכל הנוגע ליכולת לדבר בטלפון, לשלוח הודעות באמצעות האפליקציה שלה ועוד כמה חידושים מעניינים. אפל מאפשרת במערכת ההפעלה החדשה להחליף פרטי קשר באמצעות האיירפליי שלה וזה אומר שאם אתה פוגש מישהו ורוצה להחליף איתו פרטי קשר, כבר לא צריך לשלוח אחד לשני פרטי קשר אלא להניח את שני האייפונים בסמוך אחד לשני ואז באמצעות האיירפליי להעביר את הפרטים אחד לשני.
ניתן לייצר במערכת ההפעלה החדשה גם פוסטר שלכם כך שלמעשה תמונה שלכם שתתפרש על פני כל המסך תזהה את מי שמתקשר אליכם או כשאתם מתקשרים אליו או שולחים הודעה וכן הלאה.
עוד דבר מעניין שהושק היום הוא מענה קולי אוטומטי. ככך כשלמעשה מישהו מתקשר אליכם ואתם לא עונים, הוא יכול להקליט הודעה וזו תוצג על המסך כהודעת טקסט. פשוט נפלא. אפל השיקה גם את מערכות ההפעלה החדשות לאייפד ולאפל ווטש וגם הם מרשימים מאוד.
אבל גולת הכותרת של ההשקה הייתה משקפי המציאות המדומה של החברה מה שאמור לסמן את העתיד של האינטרנט. כצפוי מדובר במשקפיים שנקראים ויז'ן פרו שהם למעשה מחשב חדש שמסתכלים דרכו. ניתן לראות בו תוכן כאילו הוא נמצא ממש לידכם והוא מגיב למחוות בידיים. למעשה נהיה מוקפים במסכים שמוצגים באמצעות משקפיים וניתן לצפות דרכם בווידאו ותמונות, סרטים וכן הלאה.
אחד האתגרים של אפל יהיו לרתום מפתחי אפליקציות לעולם המציאות הרבודה וזה חתיכת אתגר. אפל גייסה את דיסני להיות החברה הראשונה שאפליקציית הדיסני פלוס שלה תהיה זמינה מהיום הראשון להשקה של ויז'ן פרו. משקפי המציאות הרבודה של אפל יהיו זמינים בארה"ב בשנה הבאה והמחיר, או המחיר יתחיל ב-3,500 דולר. מחיר בהחלט לא נגיש אבל מי יודע. אפל כבר הפכה את העולם פעם אחת עם המצאת האייפון ומי יודע, אולי גם הפעם זה יקרה ובמחירים האלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה