כסף וצרכנות

הבנק מסרב לתת לכם אשראי? הלוואות חדשות ללא ריבית בדרך

יו"ר ועדת הכלכלה ביטן בירך על הקמת הקרן להלוואות למודרי אשראי וקרא לבחון להגדיל את תקציבה: ברור שבתקציב הקיים לא יהיה מענה לכל הדרישות. הקרן למודרי אשראי תחל לפעול בספטמבר בתקציב של 90 מיליון שקל; מנכ"ל עוגן: "ההלוואות יינתנו ללא ריבית והצמדה ותמורת מחצית מדמי הטיפול שעוגן יכולה לגבות"
מערכת ice |  1
בנקים (צילום Magma Images)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, דנה היום בהקמת והפעלת הקרן למתן הלוואות לאוכלוסיות מעוטות הכנסה (מודרי אשראי), לבקשת ח"כ דוד ביטן. כזכור, הקרן הוקמה לאחרונה, זאת לאחר שהממשלה התחייבה בפני הוועדה עוד ב-2016 להקימה, במסגרת הדיונים על חוק נתוני אשראי.
נציגת אגף החשב הכללי באוצר, נועה וידר, הציגה את הנתונים ואמרה כי בקרן יש 50 מיליון שקלים, בהתאם לסיכום שהיה בזמנו (בין שר האוצר דאז משה כחלון ליו"ר ועדת הכלכלה דאז איתן כבל), כאשר עוגן שזכתה במכרז תמנף אותם ל-90 מיליון שקל. היא הסבירה כי ההלוואות יינתנו בשני מסלולים, מסלול אחד לכל מטרה ומסלול שני לשיקום כלכלי שגם יחייב ליווי. עוד אמרה וידר, כי ההלוואות יהיו ללא ריבית.

מנכ"ל נקודת מפנה, רן מלמד, הזכיר כי עמד מאחורי היוזמה של הקרן ואמר כי הוא מחכה לדבר הזה כבר שש שנים. "זה יום מרגש, למרות שאני מרגיש תחושה של החמצה, קודם כל כי זה לקח שש שנים וזה לא היה צריך לקחת כ"כ הרבה זמן", אמר. עם זאת, לדבריו, הפספוס הגדול הוא שזאת לא תהייה חובה של הבנקים לעשות את זה, וחייבים להגדיל את הקרן ל-50 מיליון שקל בשנה ולא ל-50 מיליון פלוס מה שעוגן מוסיפה.
מנכ"ל קבוצת עוגן, שגיא בלשה, אמר כי ההלוואות יינתנו ללא ריבית וכי עוגן תגבה רק 5% אחוז דמי טיפול, שהם משתווים לריבית של פחות משני אחוז בשנה (ללא הצמדה למדד). עוד הוסיף בלשה כי מדובר רק במחצית מהסכום שעוגן יכולה לגבות לפי המכרז, ואמר כי הכוונה היא לתת הלוואות למי שהדבר יכול לסייע לו ולא למי שהדבר יכול רק לדרדר אותו והוא צריך סיוע אחר כמו מענק.
היו"ר ביטן הודה לכל מי שטיפול בנושא כל השנים, ואמר כי צריך לבחון כיצד תפעל הקרן בשטח ולאחר מכן להגדיל את התקציב. "ברור שבסכום הזה לא יהיה מענה לכל הדרישות", אמר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דמי טיפול ועוד תוספות
    חרא בלבן 06/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והריבית בקלות 5 אחוז ואולי יותר זו לא מתנה זו מלכודת
    סגור