כסף וצרכנות

יו"ר בנק ONE ZERO ישנה את החוקים? "הלקוחות צריכים שקיפות"

שוקי אורן הסביר בראיון: "ש רווחיות יוצאת דופן של הבנקים בישראל לאור עליית הריביות וכתוצאה מזה שזה עבר לצד אחד של המשוואה ולא לשני"
מערכת ice | 
שוקי אורן, יו"ר בנק ONE ZERO (צילום ינאי יחיאל, shutterstock)
עם כמעט 70,000 לקוחות, בנק ONE ZERO אמור היה להיות משנה המומנטום בשוק הבנקאות בישראל, אבל בשיחת הנזיפה של נגיד בנק ישראל אמיר ירון, גם הוא שמע על הכעס הרב בכך שללקוחות לא ניתנות ריביות נאות על העו"ש החיובי.
בראיון לתכנית חיסכון בקשת 12, שוקי אורן מנכ"ל ONE ZERO סיפר: "לא רוצה לתת פרשנות, אבל לא הייתי בצד הננזף, כי אנחנו שחקן חדש שמנסה לתת פתרון. יש רווחיות יוצאת דופן של הבנקים בישראל לאור עליית הריביות וכתוצאה מזה שזה עבר לצד אחד של המשוואה ולא לשני".

"אני חושב שהפתרון היחיד הוא תחרות, תחרות אמיתית וזו העבודה של הרגולטרים. עליהם לייצר שקיפות כי המערכת בארץ לא שקופה, לקוחות לא יודעים מה קורה בחשבון שלהם והם לא מכירים את האותיות הקטנות. הרגולטורים צריכים לדחוף לשקיפות. אנחנו קמנו על הבסיס הזה, כל דבר קטן מתחיל בצעדים קטנים. היום אחד מכל שלושה חשבונות חדשים נפתח אצלנו".
עוד הוא הסביר: "ההתנהגות שלנו בשוק מייצרת לקוחות, חלק מהשינוי זה אנחנו דחפנו, גם שהבנקים יודיעו על הריביות ששילמו לקוחות על שירות. אם היינו בנק רגיל לא היה לנו איך להצליח, הדרך שלנו זה לעזור כספית, כי לשלם עוד ריבית על העו"ש זה לא מה שישנה".
הנגיד אמר בין היתר כי: "יש הרבה ביקורת לא מוצדקת נגד הבנקים, אבל יש גם גרעין של אמת. אנחנו מבקשים למנוע צעדים בלתי הפיכים שיפגעו במערכת הבנקאית. אני מצפה לראות ריבית על העו"ש, אני רוצה תשובות". דב קוטלר אמר: "באף מקום בעולם הנגיד לא מתערב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה