כסף וצרכנות

ועדת הבריאות אישרה טיפול בקנאביס לחולים במחלות אלה

ועדת הבריאות של הכנסת בצעד שיקל על החיים של חולים רבים: בעוד חצי שנה, צמח הקנאביס יהיה נגיש לחולים במחלות נוספות. במסגרת המהלך, רופאים יוכשרו לתת את המרשם המדובר
מערכת ice |  1
עישון מריחואנה (צילום unsplash, pixabay)
ועדת הבריאות של הכנסת החליטה היום (שלישי) על הרחבה של שימוש בקנאביס לחולים במחלות שונות. במסגרת ההחלטה, חולים שסובלים ממחלות שונות יוכלו לקבל מרשם לקנאביס רפואי מרופאים שיעברו הכשרה מיוחדת לכך. יש לציין כי לא מדובר במתן רישיון 
קבוע אלא רק במרשם.
המחלות שעליהן הוחלט שרופא מומחה יוכל לתת מרשם לקנאביס רפואי הם: איידס, אפילפסיהף קרוהן, דמנציה, אוטיזם, מחלות אונקלוגיות, טרשת נפוצה וחולים סופניים שתוחלת החיים שנשארה להם היא חצי שנה מקסימום. 
על פי ציטוט שמובא מ-Ynet, חבר הכנסת אוריאל בוסו, יושב ראש הוועדה אמר: "זהו רק שלב ראשון, יש התוויות רפואיות נוספות הדורשות התייחסות וטיפול. לנגד עינינו עומדת טובת המטופלים והרצון להקל על כאבם, להגדיל את היצע הרופאים והנגישות ולהוזיל מחירים".
מנהל השירות לטיפול בהתמכרויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי, אהרון שבי אומר מנגד כי: "יש להקפיד על כך שהמרשמים לא ירחיבו את ההתמכרות ויגרמו לגלישה לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים נוספים. יש לא מעט פניות על איבוד שליטה וצריכת סמי רחוב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לחולים זאת ברכה אם כי מדובר באוכלוסיה מוחלשת
    קיפוד 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועבריינים אוהבים להיטפל לאוכלוסיה מוחלשת כך שחלק כנראה יגיע לרחוב
    סגור