כסף וצרכנות

הסוף להפתעות באשראי על חשבונכם? רשות ניירות ערך מציבה תנאים

?רשות ניירות ערך מפרסמת עדכון בנוגע לדרישות גילוי נוספות מחברות אשראי חוץ בנקאי אודות סיכוני האשראי ואופן ניהולם
מערכת ice | 
אשראי מלונות (צילום Unsplash)
רשות ניירות ערך מפרסמת עדכון בנוגע לדרישות גילוי נוספות מחברות אשראי חוץ בנקאי אודות סיכוני האשראי ואופן ניהולם, הודעה זו מתווספת להודעת רשות ניירות ערך מחודש יולי 2022, אשר עסקה בסיכוני ציות ועמידה בהוראות הדין וסיכונים למעילות והונאות.
במסגרת דרישות הגילוי, הרשות דורשת מהחברות לחשוף את עיקרי מדיניות האשראי שלהן, הבקרות שהוגדרו על מנת לוודא את יישומה של המדיניות בפועל, מצבים בהם מתאפשרת סטייה מהמדיניות, מעורבות הדירקטוריון ומנגנוני תגמול בחברות אשר יש להם השפעה על סיכון האשראי של החברה. הדרישות גובשו בהתאם לתובנות שעלו בסקר שביצעה מחלקת תאגידים בקרב החברות הפועלות בענף.

לעמדת הרשות, פעולות התאגיד במתן אשראי ומדיניות מתן האשראי שקבע עשויים להעיד על מידת תיאבון הסיכון ועל הדרך שבה בוחר התאגיד לנהל את סיכון האשראי. לכן, על מנת שמשקיעים יוכלו להעריך את רמתו והשפעתו האפשרית של סיכון האשראי, תאגידים נדרשים לכלול גילוי מקיף על הדרך שבה הם מנהלים את הסיכונים.
עמדה זה מצטרפת לדרישה נוספת של הרשות מהתקופה האחרונה בנוגע לדרישות הגילוי בדוחות הכספיים בנוגע לתיקי האשראי של חברות מדווחות. המידע מפורסם באתר רשות ניירות ערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה