כסף וצרכנות

הקבלנים בישראל עצבניים: זו ההחלטה שגורמת לכעס בענף השיפוצים

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים הסביר: "לא ייתכן שקובעים תקנות חד צדדיות אשר פוגעות כלכלית בקבלני השיפוצים בהינף יד וללא בדיקה. נסיוני רב השנים מלמד כי במקרים שכאלה, כשגזרות חד צדדיות נופלות על העובד הפשוט, הדבר מתגלגל בסוף היום ללקוח"
מערכת Ice | 
רשות המסים נגד השיפוצניק (צילום freepik, shutterstock)
בעקבות הצפה של פניות קבלנים בחודש החולף, פנו בהתאחדות קבלני השיפוצים במכתב בהול למפקח על הבנקים ושר האוצר. תקנה חדשה  שהמדינה הוציאה מדברת על איסור לשלם לעובד הפלסטינאי בעבודות שיפוצים במזומן, במקום זאת יש להעביר את הכסף בהעברה בנקאית דו שבועית\חודשית לבנקים בגדה המערבית, מה שגרם לתסיסה רבה בענף.
קבלני שיפוצים מחזיקים בשוטף מספר לא מבוטל של עובדים פלסטינאים מאושרים. "יוצא שקבלני שיפוצים, שסובלים בדיוק כמו כל אזרחי ישראל מעליית מחירי סחורות ועליית מחירים גם בעבודות השיפוצים (עשרות אחוזים השנה האחרונה) צריכים לשלם לבנקים הישראלים עמלה על כל העברה של כ-50 שקל. הדבר מביא לתשלום אלפי שקלים בשנה נוספים לכל קבלן רק על עמלות מכיוון שהבנקים בגדה מוגדרים כ"העברה בנקאית לחו"ל". 

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים הסביר: "לאחר שניסינו לפנות בצינורות המקובלים על מנת לבטל את רוע הגזרה והעמלות המיותרות שבאו בעקבות התקנות של מדינת ישראל. הוצאנו מכתב בהול למפקח על הבנקים ולשר האוצר על מנת לשים סוף לעמלות הגבוהות שקבלני שיפוצים משלמים מתחילת השנה הקלנדרית".
עוד טען: "לא ייתכן שקובעים תקנות חד צדדיות אשר פוגעות כלכלית בקבלני השיפוצים בהינף יד וללא בדיקה. נסיוני רב השנים מלמד כי במקרים שכאלה, כשגזרות חד צדדיות נופלות על העובד הפשוט, הדבר מתגלגל בסוף היום ללקוח וזו לא המטרה בטח לא בזמנים שיוקר המחייה משתולל"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה