כסף וצרכנות

בשורת ענק לחשבון הבנק שלכם: מה יקרה למסגרת האשראי?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט על ביטול צמצום מסגרות האשראי. ועדת הכלכלה אישרה את התקנות בנושא הפחתת מסגרות אשראי עליהן חתם שר האוצר שיפחיתו את הפגיעה האפשרית במשקי הבית והעסקים הקטנים
כפיר אדר |  7
דירוג פקדונות הבנקים (צילום Magma Image)
בהתאם לחוק, לאחר קבלת הסכמת נגיד בנק ישראל, שר האוצר העביר לועדת כלכלה שאישרה היום (שלישי) את התקנות בנושא צמצום המסגרות בכרטיסי האשראי שיפחיתו את הפגיעה האפשרית במשקי הבית והעסקים הקטנים. 
במסגרת התקנות, מוצע לקבוע שסך מסגרות האשראי בכרטיס אשראי של לקוחות בנק פועלים ובנק לאומי לא יעלה על 75% מסך מסגרות האשראי בכרטיסי אשראי של לקוחות הבנק כפי שהיה בשנת 2015, במקום שיעור של 51% שהיה אמור לחול. בנוסף, מוצע לקבוע שלא תופחת מסגרת אשראי של לקוח לסכום נמוך מ-10,000 שקל, במקום 8,500 שקל בלבד.

לאור ההשלכות צמצום המסגרות בכרטיסי אשראי בעבר, ועל מנת לממש את תכלית הסעיף לקידום התחרות, תוך מתן דגש לצמצום הפגיעה בצרכנים שמסגרתם צומצמה, במסגרת התקנות הוחלט להקטין את היקף הצמצום שנקבע, ולמעשה לאפשר לבנקים להגדיל את המסגרות הקיימות.
על פי ניתוח שבוצע, השינוי יצמצם את הפגיעה בפעילות הסדירה של משקי הבית באופן משמעותי ויאפשר לבנקים למקד את הצמצום באוכלוסיות בעלות מסגרות אשראי גבוהות תוך הימנעות מפגיעה משמעותית בבעלי מסגרות אשראי נמוכות. במקביל, הותרת צמצום מסוים של מסגרות כרטיסי האשראי בהשוואה ל-2015 על כנה, תאפשר את המשך קידום התחרות.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הסביר: "בתקופה כזו של אינפלציה ויוקר מחיה, צמצום מסגרות האשראי כפי שתוכנן מראש עלול לפגוע מאוד במשקי בית רבים, ומנגד, תרומתה לתחרות מועטה מאוד. לכן החלטתי, לאחר התייעצות עם נגיד בנק ישראל, לבטל את מדרגת צמצום המסגרות שאמורה היתה להיכנס לתוקף ואף להרחיב את המסגרות. אנחנו לא יכולים להתעלם מהמצוקות של אזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    היגע הזמן איזה עיוות היה בזמנו (ל"ת)
    יוסי 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בלוף. לא ביטלו, הקטינו קצת.
    גבי 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אמי כבעל עסק קטן חייב את מסגרת האשראי. אם פתאום יצמצמו אותה זו תהיה מכת מוות עבורי.
    סגור
  • 2.
    חוק המזומן חייב להתבטל
    שי 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    11 2
    המון אזרחים מתנהלים עם מזומן והחוק שמגביל עסקאות ב6000 שקל מאוד מקשה להתנהל וחייב לבטל אותו או להעלות את הסכום ל15000 שקל, אפילו ארנונה לשנה אי אפשר לשלם
    סגור
  • מתלוננים שקשה להעלים מס
    מסכן קטן 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא מגביל הוא רק אומר חובת דיווח ככדי שאוכלוסיות שלמות שמתנהלות במזומן יתחילו להתחלק בנטל
    סגור
  • טמטום
    יעל 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ליברמן חושב שכולם מלביני הון! הלואי שהיה לנו מה להלבין !
    סגור
  • כשאתה מלבין
    לבן 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מבחינתי זה מה שכולם עושים
    סגור
  • 1.
    עמלות
    גידי 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    9 1
    תפעל לבטל עמלות מיותרות . כמו האפשרות להיות במינוס ( זה אבסורד .גם כשאתה במינוס או ביתרת זכות הלקוחות משלמים עמלה ) . עמלה של 27 שח בכל חודשיים . יש אנשים שלא יודעים זאת וחשבון הבנק שלהם נמצא ביתרת זכות כבר שנים ובכל זאת משלמים את העמלה המיותרת הזאת.
    סגור