כסף וצרכנות

עוקץ על חשבון הבנקים: זו האזהרה החמורה שנשלחה ללקוחות

אחרי שישראלים רבים נפלו בפח והעבירו פרטי משתמש בנק לנוכלים שמרוקנים את חשבונות הבנק בשיטת עוקץ מתוחכמת, אזהרה חריפה נשלחה לכלל הלקוחות
מערכת ice |  1
עוקץ על חשבון הבנקים (צילום shutterstock)
זה הולך ומשתדרג: עידן הדיגיטל הביא עימו בשנים האחרונות תופעות עוקץ שלא מפסיקות. זה התחיל כאשר נוכלים שונים ניצלו את העובדה שאנשים רבים משתמשים בשירותי משלוחי חבילות כדי לשלוח הודעות המדמות את נותני השירות, ובשבועות האחרונים הבנקים נאלצים להזהיר את הלקוחות מפני ניסונות עוקץ שרוכבים על השירות שמקבלים לקוחות מנציגי הבנקים.
במסגרת כך יצא אחד הבנקים הגדולים בישראל בהודעת אזהרה ללקוחותיו והבהיר בנוגע לשיטה חדשה שנפוצה בימים האחרונים כי לבנק אין יד בדבר וכי מדובר במקרה עוקץ שיש להיזהר ממנו.
מטעם הבנק נכב ללקוחות הבוקר: "לאחרונה לקוחות מקבלים שיחות טלפון ממתחזים המציגים את עצמם כעובדי הבנק שרוצים להגן על חשבון הלקוח שנמצא בסיכון. השיחות מגיעות לרוב אחרי שהלקוח קיבל SMS מזוייף שהפנה אותו לאתר מתחזה להזנת פרטים. בשלב הזה המתחזים מבקשים את הקוד החד פעמי שנשלח ב-SMS ללקוח. 
"אנו חוזרים ומדגישים - לעולם אין למסור קוד אימות חד פעמי המתקבל בSMS לאף גורם זר שאינט מוכר לך באופן אישי. עובדי הבנק לא יבקשו ממך את קוד האימות החד פעמי לביצוע פעולות בדיגיטל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנקים
    מלילון 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני אף פעם לא נותן תמיד הולך לבנק
    סגור