כסף וצרכנות

רמי לוי זועם על יוקר המחיה: "לבטל מסים ומכסים"

בראיון שהעניק איש העסקים לשמעון ריקלין בערוץ 14, הודה כי בנימין נתניהו נוהג להתקשר אליו מדי פעם וחשף איזה טיפ היה נותן לו להתמודדות עם יוקר המחיה
מערכת ice |  3
רמי לוי שובר את השוק (צילום ויקיפדיה, Magma Images, יחצ, פלאש 90/ יוסי אלוני)
איש העסקים רמי לוי הגיע אמש לראיון באולפן ערוץ 14 עם המגיש שמעון ריקלין, שהפנה את בעיית יוקר המחיה לפתחו וניסה להבין ממנו אילו צעדים של הממשלה החדשה יכולים לעזור למצב הקיים.
ריקלין דיבר על ילדיו הנשואים והעיד שהוא לא יודע איך זוגות צעירים בלי תמיכה מסתדרים היום עם ההוצאות. לוי הגיב בהסכמה, "רכב היום זה לא מותרות כי אין לנו היום תחבורה ציבורית מסודרת במדינת ישראל יחסית לעולם. זוג צעיר קונה רכב ומשלם 95-100 אלף שקל רכב מינימאלי. על אותו רכב משלמים כמעט 50 אלף שקלים מס. 
"מצד שני אחרי שלוש שנים הרכב נשחק ב-30%, מדובר ב-80 אלף שקלים. תחלק את זה ב-36 חודשים ויוצא לך יותר ממה שהם מוציאים בחודש בסופר, אנשים לא נותנים על זה את הדעת. גם על הדלק, משכתנה, מכסות".
לוי המשיך גם לתחום שנוגע יותר אליו ואמר, "חייב להגן על החקלאים ועל זה התפקיד של המדינה הולא של הצרכן. להקל את עלויות הגידול ומצד שני לפתוח את השוק לתחרות. שישראלי נוסע לאירופה ורואה חצי מחיר על אותו מוצר שהוא קונה בישראל.
"מי שודפק אותם בסופו של דבר זה המדינה. מסים מכסים מע"מ, אם יפתחו את היבוא ואפשר יהיה לייבא אפשר יהיה למכור מוצרים בחצי מחיר. אנחנו חברות ציבוריות. אנחנו מרוויחים כמעט 2.5 אחוז למחזור. לכן מה שבאמת מייקר זה העלויות של מכסים מסים ארנונה. מי אחראי על יוקר מחירי הדירות? המדינה.
 
עוד שאל ריקלין את מייסד רשת הסופרמרקטים, "מה צריך לעשות מול יוקר המחיה. אם נתניהו ראש הממשלה הבא מתקשר להתייעץ איתך, מה אתה אומר לו?" בתגובה ענה לוי, "תפתח את השוק באופן חופשי אמיתי בלי מכסות מכסים ומסים, מצד שני צריך לעזור לחקאלים - לא הצרכנים אלא המדינה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לוביסט של אינטרסנטים
    מבין עניין הוא לא 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סבסוד החקלאים על ידי המדינה לא ישליך על האזרחים??!!! למדינה יש עץ כסף? עוד סוציאיליסט בהסוואה המצדיק קיום של עסקים חסרי תועלת כלכלית וחברתית.
    סגור
  • 2.
    רוצו לקנות. שינינו את תאריך פג התוקף על כל המוצרים (ל"ת)
    רמאי לוי 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רק מדברים
    אאאא 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורידו מיסים על הבשר אבל המחיר לא ירד. אפילו עלה בחלק מהמקרים.
    סגור