כסף וצרכנות

מקדונלד'ס פותחת סניפים מחדש: ההמבורגר חוזר אל שטח האש

בעקבות המלחמה באוקראינה נסגרו כל סניפי מקדונלד'ס בפברואר השנה, ומהשבוע הם ייפתחו מחדש בהדרגה בבירה קייב - בתחילה למשלוחים בלבד. ברוסיה ייאלצו להסתפק במותג חלופי
מערכת ice | 
מקדונלדס (צילום shutterstock, unsplash, pexels)
כשבעה חודשים לאחר שרשת המזון המהיר מקדונלד'ס סגרה את כל סניפיה באוקראינה בעקבות המלחמה, ייפתחו השבוע שלושה סניפים ראשונים בבירה קייב. בהמשך ייפתחו סניפים נוספים ברחבי המדינה.
מקדונלד'ס הכריזה כבר לפני כחודש על כוונתה לפתוח מחדש את הסניפים במדינה הנמצאת בלחימה מתמשכת, אולם רק כעת יוצא הדבר לפועל. יש לציין כי בתחילה ייפתחו הסניפים בקייב לצורך משלוחים בלבד, ובתוך מספר שבועות, על פי התכנון, יוכלו האוקראינים לשוב ולזלול את ההמבורגרים שלהם כשהם ישובים בתוך הסניפים.

לרשת מקדונלד'ס כ-110 סניפים באוקראינה, אשר נסגרו בפתאומיות עם פרוץ המלחמה בפברואר השנה. למרות הסגירה, לא פיטרה הרשת את למעלה מ-10,000 העובדים שלה באוקראינה, ואף המשיכה לשלם את משכורותיהם לאות הזדהות עם המצב העדין במדינה שנקלעה לאסון.
לעומת אוקראינה, שזוכה לגל אהדה עקב המתקפה מצד שכנתה - הרי שברוסיה לא תשוב רשת מקדונלד'ס לפעול. למקדונלד'ס היו לא פחות מ-850 סניפים ברוסיה ולמעלה מ-60 אלף עובדים, אך בעקבות הפלישה לאוקראינה סגרה הרשת את פעילותה ומכרה את כל הסניפים לזכיין מקומי. הרשת הצהירה אז כי: "המשבר ההומניטרי שנגרם על ידי המלחמה באוקראינה, והסביבה התפעולית, הבלתי צפויה הביאו את מקדונלד'ס למסקנה שהמשך הבעלות על העסק ברוסיה היא אינו בר קיימא יותר, ואינו תואם את ערכי מקדונלד'ס". במקום מקדונלד'ס נפתחה רשת "טעים וזהו", שמנסה לחקות את ההמבורגרים והצ'יפס של המקור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה