כסף וצרכנות

שירות משלוחים חדש בישראל: זו החברה שתקל על חייכם

חברת Done, המפעילה לוקרים חכמים ומערכת אחסון ושילוח, נחשפת עם גיוס Bootstrap של 9 מיליון דולר
מערכת ice | 
לוקר חכם (צילום יחצ)
לאדם העסוק של ימינו אין זמן למשימות הקטנות של החיים. הלוקרים החכמים והפלטפורמה הטכנולוגית של Done, הכוללת מערכות לניהול וניתוב של בלדרים, נועדו להקל עליו עם הנגשה של שירותי קבלה ושליחה של חבילות, שירותי כביסה ואחסון פריטים לטווח קצר וארוך - כל זאת במרחק של כמה מאות מטרים מביתו או מקום עבודתו. היא מיועדת ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד. 
הטכנולוגיה של Done משלבת בין חומרה (הלוקרים) לתוכנה – אפליקציה להפעלה, מערכת מתקדמת לניהול ובקרה, חיישנים ומסכי מגע בלוקרים וכן התממשקות עם שירותי צד שלישי. הלוקרים מוצעים במגוון גדלים המתאימים לסוגים שונים של חבילות ושירותים, מתא קטן של 40 ליטר ועד נפח של 200 ליטר. 

זיהוי המשתמש יכול להתבצע על פי הקוד המשויך לחבילה, לפי טלפון ושם משתמש, או באמצעות QR קוד מתוך האפליקציה. בלוקרים המופעלים באפליקציה הזיהוי מתבצע אוטומטית עם התקרבות הטלפון (בדומה לבלוטות' או Wi-Fi). בעת קבלת חבילה, הלקוח מקבל מסרון וכן הודעה באפליקציה עם קוד, שבאמצעותו הוא יכול לקבל את ההזמנה שבלוקר. שליחים מקבלים הרשאות גלישה ומתפעלים את הלוקר דרך תפריט ייעודי באפליקציה ייעודית לשליחים. 
את השירותים שמציעים הלוקרים ואת התעריף הצמוד להם יכול המשתמש לראות ולתפעל דרך מסך מגע המותקן בהם (On grid) או באמצעות הורדת אפליקציה (Off grid). דוגמאות לתעריפים: משלוח דואר בינלאומי דרך דואר ישראל: עלות המשלוח + 10 שקלים; דרך חברות המשלוחים הבינלאומיות הגדולות - לפי מחירוני החברות; שילוח בין לוקרים: 30 שקלים; אחסון בלוקר: 10 שקלים שעתיים, תוספת של 5 שקלים לכל שעה, או 30 שקלים ליום (תעריף זהה לכל סוג וגודל תא); שירותי כביסה - במחיר ממוצע השוק. 
יצוין כי הפתרון של Done הוא גם סביבתי: חלק מהלוקרים צורכים חשמל מפאנלים סולאריים, והשימוש בהם מקטין את היקף השליחויות והנסיעות ומאפשר לפזר חבילות מחוץ לשעות העומס. Done נוסדה ב-2017 וכיום מונה 25 עובדים. היא מגייסת באופן אינטנסיבי עובדים נוספים לצוותי הפיתוח, התפעול, שירות הלקוחות והשיווק. היא פועלת בשיתוף פעולה עם עיריות רבות וכן עם קניוני עזריאלי, רכבת ישראל, DHL, UPS ועוד. החברה השלימה גיוס סיד של 9 מיליון דולר.   
עד כה הציבה Done יותר מ-120 לוקרים במיקומים נוחים וזמינים כגון בנייני משרדים, מרכזים מסחריים ואף מגדלי מגורים ומשרדים, כחלק מתמהיל השירותים החכמים לדיירים ולעובדים. עד סוף השנה, בעזרת הסכום שגויס, אמורה הפריסה הארצית לצמוח ל-500 לוקרים, כשכולם זמינים לשימוש 24/7. צפויה גם הרחבה של השירותים המוצעים בלוקרים, למשל שירות לתיקון טלפונים. בהמשך, עם גיוסי הון נוספים, בכוונת החברה לפתוח פעילות מעבר לים ולהביא לחו"ל את בשורת שירותי השילוח העצמאיים ואת הפתרונות הלוגיסטיים המתקדמים.   
"הציפייה היום היא למקסימום נוחות, נגישות וקרבה של מקסימום שירותים", אומר יבגני קנפל, מייסד ומנהל שותף בחברה. "הלוקרים החכמים של Done חוסכים זמן ומשאבים, דואגים שהמשימות הקטנות יתבצעו ומקלים על החיים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה