כסף וצרכנות

ביטוח לאומי מחלק מענקים ל-50 אלף ישראלים: מי הזכאים?

לאחר שהפדרציה הרוסית ספגה סנקציות ולא יכולה הייתה להעביר את הכספים המגיעים לעשרות אלפי זכאים בישראל, משרד האוצר והבטח"ל סיכמו כי הכסף יועבר על חשבון המדינה עד שהנושא יוסדר מול הרוסים
מערכת ice |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock)
הביטוח הלאומי ומשרד האוצר יעניקו פיצוי בגובה של 300 שקל ללא פחות מ-50 אלף פנסיונרים, עולים מחבר העמים, שטרם קיבלו את הפנסיות שלהם בשל הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה בגין המלחמה באוקראינה. 
הפדרציה הרוסית ספגה את הסנקציות המדוברות מאז תחילת המלחמה במדינה השכנה, ובהן הוצאת המערכת הבנקאית ברוסיה ממערכת ה-SWIFT שמקשרת בין בנקים בעולם ובכך לא אפשרו את העברת התשלומים על הרבעון השני ל-2022, שהיו אמורים להתקבל עד 15 ביולי לזכאים.

אלא, שכעת הביטוח הלאומי טוען שהתשלומים לא הגיעו, זאת חרף טענתם של נציגי קרן הפנסיה הרוסית שמבחינתם גרסו שהועברו במלואם, כך על פי עיתון דבר. על כן, הביטוח הלאומי ומשרד האוצר סיכמו כי הביטוח הלאומי יפעל להעברת מקדמות על חשבון הכספים שעתידיים להתקבל מרוסיה, תוך קבלת שיפוי מהאוצר.
בסך הכל, מדובר בכ-50 אלף קשישים מחבר העמים שמקבלים קצבה של כ-300 שקלים בחודש שמועברת מרוסיה. אלו גמלאים שחיו בתקופת השלטון הקומוניסטי בברית המועצות ולא היה להם חיסכון לפנסיה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בטוח לאומי
    סופי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מי גר פה כמה שנים חי בטוח לאומי צריך לגור ברחוב
    סגור
  • 1.
    הרוסים הנצלנים
    אשר 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פסיק שהרוסים לא ידעו על קיומו ואין זכות שהם יוותרו עליו. מדובר באוכלוסיה קמצנית ובדלנית שמנצלת את קופת המדינה בצורה מאורגנת עם תחושה של "מגיע לנו"
    סגור