כסף וצרכנות

קלאב הוטל נתבעה לפני 21 שנה: בית המשפט הכריע

לפני 21 שנה קלאב הוטל חטפה מספר תביעות, וכעת בית המשפט אישר פשרה במסגרת אחת מהתביעות נגד רשת המלונות במטרה "לשים קץ למסכת ההתדיינות ארוכת השנים ולהסדיר את אופן חישוב דמי האחזקה השנתיים לעבר ולעתיד"
מערכת ice |  4
מלונות (צילום פלאש 90/ משה שי)
לפני 21 שנה קלאב הוטל חטפה מספר תביעות, וכעת בית המשפט אישר פשרה במסגרת אחת מהתביעות נגד רשת המלונות במטרה "לשים קץ למסכת ההתדיינות ארוכת השנים ולהסדיר את אופן חישוב דמי האחזקה השנתיים לעבר ולעתיד", כך לפי כתב התביעה.
תביעות נוספות שהוגשו נגד קלאב הוטל, נפתרו באמצעות חקיקה שחוקקה בשנת 2014 המאפשרת לצרכנים ביטול של עסקה מתמשכת, גם בכפוף לתשלום של קנס מוגדר מראש. ההערכות מדברות על עשרות אלפי צרכנים מוגדרים כחברי קבוצה - אנשים שמחזיקים בזכות הנופש בקלאב הוטל על פי הסכם ההתקשרות שנחתם לפני עשרות שנים.
בפסיקת בית המשפט העליון נכתב: "אכן הסדר הפשרה המתוקן הנדון אינו כליל השלמות, מזה ומזה 'אנוסים' נוגעים בדבר לוותר על חלק מדרישותיהם אף אלו הנחזות כ'צודקות' אלא שבנסיבות העניין בחלון למעלה מ-21 שנות התדיינות ובמבט צופה פני עתיד אם ההליך יתחדש ויימשך עוד, אין מדובר בתוצאה עדיפה מבחינת ההוגנות ההדדית אלא בתוצאה שהיא טוב מצרפי וכי המסתבר הכדאית עבור כולם, המסכימים והמתנגדים גם יחד".
רשתות קלאב הוטל וקלאב אין מפעילות את יחידות הנופש של קלאב הוטל אילת וקלאב אין אילת. בשנות ה-90 התקשרה קלאב הוטל עם עשרות אלפי צרכנים לחוזה אחיד. על בסיסו תינתן להם זכות לפרק זמן מוגדר של שבוע קבוע בכל שנה במתכונת של "טיים שרינג". מאז שנות ה-2000 ועד היום הוגשו נגד קלאב הוטל שורה של הליכים יצוגיים על ידי צרכנים שחשו ממורמרים מכך שלא ניתן היה להתנתק מההסכם או מסכומי הכסף שהם נדרשו לשלם במסגרת דמי אחזקה שנתיים.
 
אל הפשרה שהוצעה ואושרה על ידי בית המשפט הגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגדות. עם זאת, סבר ביהמ"ש כי פשרה זו תסיים את הסאגה. הפשרה קובעת מנגנון חישוב לדמי האחזקה שישלמו בעלי היחידות בחודש כשהוא כולל במשוואה את תפוסת החדרים וההוצאות המשתנות והקבועות של בית המלון. 
קלאב הוטל טוענת כי היקף החוב אליה באשר לתשלומים מסתכם במאות מיליוני שקלים, אולם היא לא תגבה סכומים אלה: "ויתורה של קלאב הוטל על הזכות לגבות כספים המגיעים לה בגין תקופת העבר מהווה את עיקר ההטבה הכספית שניתנה לקבוצה במסגרת הסדר הפשרה". עוד צוין כי ההסדר מסיר מעל חברי הקבוצה את החשש שקלאב הוטל תתבע חובות שלטענתה חברי הקבוצה חייבים לה: "יציאה משותפת לדרך חדשה ונקייה מחובות".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פסק הדין
    רון 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה צריך לשלם במה ההסכם בא לטובתנו לא הבנתי כלום
    סגור
  • 3.
    אחד העוקצים בחסות החוק ?
    אנטיאל שלפר 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שנכנסת לדיל ההיתה שפוט שלהם והם עשו מה שרצו והפרירים שילמו ?אי אפשר היה לצאת מהעוקץ הזה והיו נוכלים שעקצו את מי שניסה לצאת מהדיל בפעם השניה .מקווה שבית המשפט הביא פיתרון הוגן לטעות של אנשים שפשוט אכלו אותה ?
    סגור
  • 2.
    תכלס כמה?
    ציקי 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה יעלו דמי האחזקה בחודש מאי? כיום זה 3000....
    סגור
  • 1.
    עיוות גדול לרעת חברי הקבוצה ששילמו ללא שימוש
    מבקשי הגינות 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עכשו השלב להגיש תביעה להחזר תשלומים חודשיים לכל חברי קבוצת הרוכשים ששנים רבות שילמו בעל כורחם ללא שימוש. פס"ד מטיב אם אלו שצברו חוב כי לא שילמו תשלום שנתי אבל גם לא השתמשו בנופש ואלו שכן שילמו ולא השתמשו מופלים לרעה כי כספם ששולם לשווא, ללא שימוש בזכות הנופש לא הוחזר. אפלייה בין אלו שלא היו מעוניינים בזכות הנופש אך שילמו עקב החוזה המקפח לאילו שלא היו מעוניינים בזכות הנופש והחליטו לא לשלם. צריך לתבוע לשויון בין 2 הקבוצות ולהחזר התשלומים בזמן אי שימוש רצוף.
    סגור