כסף וצרכנות

שעון הזהב של היטלר יעמוד למכירה, זה הסכום המוערך

77 שנים אחרי שנלקח מהבונקר של היטלר, שעון הזהב של שליט גרמניה הנאצית יועמד למכירה פומבית במיליונים. "מזכרת מאחת התקופות האפלות בהיסטוריה"
מערכת ice |  1
שעון הזהב של היטלר (צילום Alexander Historical Auctions/Pen News)
שעון זהב שהיה שייך לשליט גרמניה הנאצית אדולף היטלר, יעמוד למכירה במכירה פומבית, ולפי הציפיות אמור להכניס יותר מ-3 מיליון ליש"ט (כ-12 מיליון שקל).
השעון נשדד מהברגהוף, מקום המסתור של היטלר, על ידי חייל צרפתי בשם סמל רוברט מינו במהלך השבועות האחרונים של מלחמת העולם השנייה. מאז הוא נשאר במשפחתו של החייל, אך כעת בחרו להוציא אותו למכירה פומבית עם תג מחיר של מיליונים.

השעון יוצר על ידי יצרנית שעוני היוקרה השוויצרית LeCoultre וכולל את ראשי התיבות של המנהיג הנאצי, צלב הקרס והנשר הידוע לשמצה של המשטר. הוא גם נושא חריטה של שלושה תאריכים, יום הולדתו של היטלר, התאריך שבו מונה לקנצלר גרמניה, ותאריך הניצחון של המפלגה הנאצית בבחירות ב-1933.
המכירה הפומבית תתקיים בבית המכירות ההיסטוריות אלכסנדר במרילנד, ארצות הברית. ביל פנגופולוס, נשיא בית המכירות, העריך ואמר, "השעון ניתן להיטלר כנראה בשנת 1933 לאחר שמונה לקנצלר גרמניה ובעצם קיבל סמכות מלאה על כל היבט של הממשל של המדינה. זה ניתן לו ככל הנראה על ידי המפלגה הנאצית עצמה כהוקרה על הישגו ותודה על העלאת המפלגה לשלטון."
 
מר פנגופולוס אמר שבעוד פריטים אחרים השייכים להיטלר כמו כלי מטבח, בגדים ורהיטים הגיעו כבר למכירה בעבר, השעון היה ייחודי והגיע עם "מקור מוצק".
סמל מינו הצרפתי, לקח את השעון מהברגהוף ב-4 במאי 1945. היחידה שלו, הגדוד דה מרשה דו צ'אד, הסתערה על הבניין מעט לפני החיילים האמריקאים, וכבר מצא אותו נטוש. החיילים בזזו כל מה שיכלו לשאת כשהחפצים האישיים של היטלר היו בין המזכרות הנחשקות ביותר.
פנגופולוס הדגיש שהמכירה הפומבית לא נועדה להאדיר את הרודן הנאצי. "אנחנו לא מציעים את זה כמחווה לאיש הגרוע ביותר שחי אי פעם", אמר. "זהו במקום זאת שריד היסטורי נדיר להפליא, מעורר עמוקות את אחת התקופות האפלות ביותר בהיסטוריה העולמית ולכן חשוב במיוחד."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה שייך לגרמניה שיזכרו איך מישהו הרס אותם למה למכור? (ל"ת)
    ההוא שומע בתחנה הישנ 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור