כסף וצרכנות

אחרי חצי שנה של ביקוש שיא: מחירי הרולקס יורדים

לאחר חצי שנה של קפיצות במחירים, שעוני היוקרה של רולקס מציגים מגמת ירידה במחיר. האם מדובר בשינוי זמני או במגמה לטווח ארוך?
איתן לויטס | 
שעון רולקס (צילום pexels)
שוק שעוני היוקרה, ובראשו המותג המוכר 'רולקס', עלה על המוקד לפני כחצי שנה, לאחר שמחירי השעונים ביד שניה הרקיעו שחקים. הקפיצה במחירים נגרמה ממשבר בייצור במפעלי החברה, שנפגעה גם היא מסגרי הקורונה שהיו. כעת הגיעה בשורה מעודדת לאנשי העשירון העליון, שיוכלו לרכוש את סמל הסטטוס במחיר יותר קרוב לזה שהם היו רגילים.
מדד המחירים העוקב אחר 30 מותגי שעונים שונים, ירד בחודש האחרון ב-9.3%, לאחר שהגיע לשיא באפריל. בתוך כך, המדד העוקב אחר שעוני הרולקס, שנוטה לשמירת ערך גבוהה מאוד, ירד ב-5% בחודש מאי.

רולקס מייצרת בערך 800,000 שעונים חדשים בשנה - רחוק מלהספיק כדי לענות על הביקוש הנוכחי - מה שהוביל לביקוש ועליית מחירים בשוק היד שנייה. מגפת הקורונה כאמור החריפה את המחסור. מייסד אתר מדדי השעונים WatchCharts, צ'רלס טיאן, אמר לInsider- כי "בהחלט היו כמה אנשים שם בחוץ שדפקו קופה והעלו מחירים ללא הרף."

 
הצניחה בערך השעון בחודש האחרון באה בעקבות תקופת ירידה כללית כמעט לכל סוג של נכס, כאשר מדד ה-S&P 500 הוריד כ-20% מערכו וערך הביטקוין ירד בלמעלה משליש. כמו נכסים רבים אחרים, אמר טיאן, שוק השעונים המשומשים נתקל בשילוב של רוכשים ותיקים, רוכשים חדשים, וגם משקיעים שחיפשו נכס כלשהו להחזיק בו, וכף נדחפו המחירים למעלה.
"אני חושב שהעלייה המהירה בתקופה הקצרה שראינו בסוף השנה שעברה, ונמשכה עד אפריל האחרון, הייתה מיועדת להיגמר, המחירים היו חייבים לרדת מעט לקרקע." הוסיף טיאן. בטווח הארוך, טיאן אומר שהוא מצפה מרולקסים ומותגי יוקרה אחרים לחזור למגמה של עליית ערך, אך בקצב איטי כמו שהיה במשך השנים, לפני הקפיצות של השנתיים האחרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה