כסף וצרכנות

מחסור עולמי בשעוני רולקס, מחירי היד שניה מזנקים

בשנה האחרונה החלה צמיחה בביקוש לשעוני יוקרה אך מותגי היוקרה המייצרים את השעונים מסרבים לעלות את היקפי הייצור על חשבון האיכות, ובעקבות כך מזנקים המחירים באתרי האספנות

מערכת ice | 
שעון רולקס (צילום pexels)
משבר הקורונה גרם ללא מעט משברים כלכליים, גם ברמה המדינית וגם ברמה הפרטית. בגזרת העשירון העליון לא נרשמו הרבה משברים בתקופה זו אך משבר מסוג אחר הגיע אליהם – מחסור חמור בשעוני יוקרה. רולקס, חברת שעוני היוקרה המוכרת בעולם, הודתה לאחרונה שהייצור הנוכחי אינו מסוגל לענות על הביקוש.
ההודעה העמיקה את המשבר מה שגרם לפריחה של מכירות שעונים במסגרת של מכירות פומביות, והמחירים באתרי האספנות זינקו בכל העולם. כך לדוגמה בחודש יולי צמחו מכירות שעונים מתוצרת שווייץ ב-48% בארצות הברית לעומת יולי בשנה שעברה וב-75% בסין.

ארבעת המותגים הגדולים של שעוני היוקרה שאחראים לרוב המכירות, נמצאים כולם בבעלות פרטית, והם מסרבים להעלות את קצב הייצור על חשבון איכות השעונים, למרות הביקוש הרב. על פי דו"ח שפרסמו האנליסטים ב"מורגן סטנלי", כדי לשמור על האיכות והאקסקלוסיביות שלהם, ברולקס מכרו בשנה שעברה 810 אלף שעונים בלבד.
הביקוש לשעוני היוקרה צפוי להמשיך ולגבור, לפחות בטווח הזמן הקרוב. בעקבות כך, המחירים בשוק השעונים יד שניה חווים עליה. למשל, שעון של פטק פיליפ שנמכר במחיר של 35 אלף דולר נמכר ביולי במכירה פומבית עבור 490 אלף דולר. במקביל, הדגמים יד ראשונה נחטפים מהר מאוד. "דגמים חדשים שכן מגיעים לאתר שלנו נמכרים לעתים בתוך 15 דקות", הסביר ל"יאהו פייננס" פול אלטיירי, מנכ"ל אתר מכירות השעונים Bob's watches.
ברולקס, לאחר שתיקה ארוכה, פרסמו תגובה לפני כ- 3 חודשים, שפורסמה באתר ביזנס אינסיידר,  ובה הדגישו: "אין לנו מטרה לצמצם את המלאי שלנו. כמות הייצור הנוכחית שלנו לא עומדת בביקוש הנוכחי, מבלי להוריד את האיכות של השעונים שלנו, שזה משהו שאנחנו מסרבים לעשות, שכן איננו נתפשר לעולם על איכות המוצרים שלנו". עוד הסבירו בחברה כי כל המוצרים מורכבים ידנית באחד מארבעה מתקנים בשווייץ, הליך שלהגדרתם "מגביל באופן טבעי את יכולות הייצור".
על פי המומחים, מאחורי טרנד השעונים עומד דור חדש של אספנים צעירים שקונים ומוכרים שעונים ברשת. למדיה החברתית יש גם תפקיד, שכן יותר ויותר אספנים נהנים להציג את סמלי הסטטוס השווייצריים שלהם באינסטגרם ובטיקטוק.
אם תהיתם כיצד משפיע המחסור בשוק על הדימוי של רולקס בקרב הצרכנים, מתברר שהוא רק התחזק. בדירוג ה"סופרברנדס" השנתי בבריטניה התברגה רולקס למקום הראשון, כשאחריה לגו, ויזה, דייסון, אנדרקס, אפל, מרצדס, בריטיש איירווייס, קוקה קולה וסמסונג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה