כסף וצרכנות

חברת החשמל בארה"ב בקריאה נואשת: העלו את הטמפרטורה במזגן

המועצה המנהלת את הפצת החשמל בטקסס פרסמה הודעה לכמעט 30 מיליון תושבי המדינה, בה היא מתחננת שיפחיתו את השימוש במזגנים ומכשירים זוללי אנרגיה אחרים – אחרת לא יהיה מספיק חשמל כדי לסייע להם לשרוד את גל החום הפוגע כרגע בדרום ארה"ב
יאיר מור | 
תרמוסטט (צילום CORGI HomePlan / flickr)
גל חום מכה בימים האחרונים במדינת טקסס שבארה"ב, והתושבים סובלים פעמיים: קודם כל מהטמפרטורות הקיצוניות, הסובבות סביב 40 מעלות צלזיוס ברוב חלקי המדינה, ושנית מאזהרה של הארגון המנהל את החשמל במדינה, שמאיים עליהם כי אם ינסו לקרר את עצמם כפי שהם רוצים, או אפילו רק להשתמש בכל מכשירי החשמל בבית כרגיל, הם עלולים למצוא את עצמם ללא חשמל כלל, ולכן גם ללא אמצעי הגנה מהחום העז.
ERCOT, ראשי תיבות של Electric Reliability Council of Texas ("מועצת אמינות החשמל של טקסס"), היא גוף ללא מטרות רווח המנהלת עבור טקסס כ-90% מרשת החשמל שלה ל-26 מיליון צרכנים במדינה. ביום שישי הוציאה המועצה הודעה בה הזהירה כי גל החום גרם כבר ל-6 תחנות חשמל במדינה להתחממות יתר שאילצה אותן לעצור את פעילותן והפחיתה את הספק החשמל שזורם ברשת המדינתית בכ-2,900 מגה-ואט.
"אנו מבקשים מטקסנים לחסוך חשמל כאשר הדבר אפשרי על ידי הגדרת תרמוסטטים ל-25.5 מעלות צלזיוס או יותר ולהימנע משימוש במכשירים גדולים כגון מדיחי כלים, מכונות כביסה ומייבשים במהלך שעות השיא, בין 3 אחר הצהריים ל-8 בערב, במהלך סוף השבוע", נכתב בהודעה.
המועצה גם ציינה כי נכון לזמן כתיבת ההודעה, עמדה הניצולת של אמצעי ייצור החשמל במדינה על נתונים רחוקים למדי מהפוטנציאל האפשרי שלה: בעוד שהחום הביא את ניצולת מתקני הפקת החשמל הסולאריים ל-73%, תחנות המבוססות על טורבינות רוח עמדו על ניצולת של 17% בלבד, ותחנות תרמיות (שם כללי שלמעשה תקף לכל סוגי תחנות החשמל הקיימות היום בעולם מלבד טורבינות רוח ומים, אך במקרה זה מכוון לתחנות המבוססות על שריפת דלקים כלשהם) על 66% בלבד.
זו אינה הפעם הראשונה בה רשתות חשמל מודרניות מתקשות לעמוד בביקוש הרב לחשמל שנגרם משילוב של גידול האוכלוסייה, העלייה בתרבות הצריכה, מגבלות שמוטלות על אמצעי ייצור חשמל יעילים שאינם נחשבים "ירוקים" מספיק, הכישלון המוחלט של אמצעי הייצור ה"ירוקים" לספק יעילות דומה לאותם אמצעים מזהמים, ושינוי האקלים שגורם ליותר מצבי קיצון. כך, לפני שנה פוטר מנכ"ל ארקוט, ביל מאגנס, לאחר שהפסקות חשמל נרחבות בשיא החורף, שנגרמו בשל חוסר היכולת לספק מספיק חשמל "ירוק" במקביל לפגיעה ביעילות של התחנות המזהמות, הובילו למותם של כ-200 מתושבי המדינה מקור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה