כסף וצרכנות

מזמינים מאמזון? כך תהיו בטוחים שאתם משלמים את המחיר הנמוך ביותר

חמישה טיפים שיעזרו לכם לוודא שאתם מזמינים את המוצרים שאתם רוצים מענקית הקניות במחירים הכי טובים שאפשר למצוא
יאיר מור | 
משלוחים מאמזון (צילום unsplash)
אתרי אמזון, על הגרסאות המדינתיות השונות בהן הם זמינים, מהווים את אחד מהמוקדים העיקריים מהם ישראלים מזמינים מוצרים. לפי סקר שערכה חברת דואר ישראל בתחילת השנה, אמזון היה האתר הרביעי (יחד עם "נקסט") בפופולאריות שלו בהזמנות של ישראלים מחו"ל, כאשר 21% מהם הזמינו ממנו מוצרים במהלך השנה. זאת למרות שבמהלך תקופת המגיפה פחת מספר המוצרים שהחברה מציעה עליהם משלוח לישראל, שמחיר המשלוח לרוב המוצרים שעדיין מציעים זאת עלה משמעותית.
אבל עם מלאי המוצרים האדיר באמזון, והמחירים השונים והמשתנים, איך תוכלו להיות בטוחים שאתם משלמים את המחיר הנמוך ביותר על המוצר המבוקש? אספנו בשבילכם חמישה טיפים שיעזרו לכם להזמין בראש שקט.
1. אל תבחרו את המוצר הכי זול ישר מתוצאות החיפוש.
תוצאות החיפוש באמזון מציגות את מחירי המוצרים לפני משלוח לישראל. כדאי מאוד להיכנס לעמודי המוצרים, קודם כל על מנת לוודא שילוח לישראל – האלגוריתמים של אמזון לעתים קרובות מציגים מוצגים שנשלחים לכאן כאילו אינם נשלחים, או להיפך. כך תוודאו שאתם בוחרים את המוצר שמחירו כולל משלוח הוא הנמוך ביותר.
2. אל תיבהלו מזמני משלוח ארוכים ואל תתפתו ל"משלוח מהיר".
זמני המשלוח מאמזון בדרך כלל קצרים משמעותית מאשר מכל אתר אסייתי שהוא, ועומדים על ימים בודדים עד מעט יותר משבוע. אין טעם להכפיל את מחיר המשלוח רק כדי לקצר עוד יום או יומיים מזמן משלוח של 5-6 ימים, אלא אם מדובר במוצר שאתם זקוקים לו ממש בדחיפות.
3. העדיפו משלוח של אמזון עצמה.
כשאתם בעמודי המוצרים, בדקו את פרטי המשלוח. חלק מהמוצרים באמזון נמכרים ונשלחים על ידי חברות צד שלישי, ולעתים קרובות הן משתמשות בחברות כמו DHL ו-UPS, שהמשלוח בהן עלול להפתיע עם חיובים נוספים בהגעת המשלוח לארץ. לעומת זאת, משלוח Amazon Global Shipping של אמזון עצמה עשוי אולי להיראות יקר יותר, אך הוא מבטיח אפס עלויות נוספות, כך שאם יש חיובי מסים ונמל אמזון תכסה אותם, ואם יתברר שהיא גבתה מחיר גבוה ממחיר המשלוח והמסים המשוער – ההפרש יוחזר לכרטיס האשראי.
4. האם אתם בכלל זקוקים למשלוח מחו"ל?
ב-2019 פתחה אמזון מדור באתר שלה המאפשר לסוחרים ישראלים להציע מוצרים במשלוח מקומי בארץ, ומרכז את כל המוצרים המוצעים בצורה זו במקום אחד מרכזי עבור הגולשים הישראלים. לפי בדיקת ice, מחירי המוצרים המפורסמים על ידי חנויות ישראליות הפעילות בצורה הזו עשויים להיראות גבוהים לעומת מחירי מוצרים דומים מחו"ל, אך לעתים, בחישוב עלות המשלוח, יוצא זול יותר להזמין מסוחר מקומי. לכן, כדאי להיכנס לאתר המרכז את הסוחרים הישראלים באמזון ולבדוק האם המוצר שאתם רוצים, או מוצר דומה, מוצע במחיר זול יותר במשלוח מקומי מהיר.
5. אל תזמינו מוצר זול – הזמינו אותו כשהוא הכי זול.
מחירי המוצרים באתרים בינלאומיים, ובתוכם אמזון, משתנים לעתים קרובות. גם אם המחיר הנוכחי מוצג כמבצע, ייתכן בהחלט שהוא רחוק מלהיות המחיר הנמוך ביותר שבו מוצע המוצר. לכן, כדאי להשתמש בכלים המאפשרים לצפות בהיסטוריית מחירים, כדי לגלות אם מדובר במוצר שמוצע במחירים נמוכים יותר בזמנים מסוימים, ואף לבקש התראות כאשר מחיר המוצר יורד מתחת לרף מסוים. כלי אחד כזה הוא CamelCamelCamel – אתר שבו אפשר לחפש מוצר לפי שם או להדביק קישור לעמוד שלו באמזון, ולגלות את היסטוריית המחירים שלו והשוואה בין מחירו באמזון לבין מחירו בהזמנה מסוחרי צד שלישי. כלי אחר ומתקדם אף יותר הוא Keepa, הזמין כתוסף לדפדפנים במחשב או כאפליקציה לאנדרואיד או לאייפון. הוא מאפשר לצפות בהיסטוריית מחירים, להשוות את מחירי המוצר באתרי אמזון ארה"ב, בריטניה, גרמניה וכו' ולהירשם להתראות כאשר המחיר יורד מתחת לרף מסוים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה