כסף וצרכנות

דיסני פלוס בדרך לישראל: כמה יעלה מנוי והאם נטפליקס בסכנה?

דיסני+ ייפתח לישראל עד סוף השנה, כך דווח השבוע. השירות צפוי להציג תחרות קשה מול נטפליקס, שהתקבעה כספקית הסטרימינג השלטת בארץ. מה בדיוק ייתן השירות החדש?
יאיר מור |  2
נטפליקס מול דיסני פלוס (צילום freepik)
נטפליקס, מאחורייך: שירות סטרימינג בינלאומי שלישי צפוי להיפתח לקהל הישראלי בחודשים הקרובים, ולהציב לראשונה תחרות קשה ביותר מול נטפליקס, ששלטה בתחום ביד רמה מאז השקתה העולמית ב-2015 ועד עתה.
לפי דיווח בכלכליסט, חברת המדיה הגדולה בעולם החלה לאחרונה במלאכת תרגום ודיבוב 5,000 שעות תכנים שבבעלותה לעברית, לקראת העלאתן לשירות שלה כשייפתח בפנינו בסביבות עונת החגים הקרובה. המטרה היא להשיק כאן את השירות עם כתוביות ודיבוב מהיום הראשון, בניגוד לנטפליקס ואמזון, למשל, שהשיקו כל אחת את השירות שלה באופן בינלאומי באנגלית ורק לאחר מכן החלו לעבוד על התאמות למדינות שאינן ארה"ב.
דיסני+ הוא שירות הסטרימינג השלישי בגודלו בעולם - הישג מרשים לאור העובדה שנפתח לקהל לפני כשנה וחצי בלבד, וכבר הספיק לעבור את רף 100 מיליון המנויים. המתחרה הגדולה ביותר היא, כמובן, נטפליקס, עם יותר מ-200 מיליון מנויים, ובמקום השני אמזון פריים וידאו, גם הוא עם כ-200 מיליון מנויים. עם פתיחתו של דיסני+ בישראל יהיו זמינים כאן שלושת השירותים הפופולאריים בעולם, בנוסף למקום החמישי - אפל טיוי+, שמחזיק בכ-40 מיליון מנויים.
מחיר השירות של דיסני הוא 8 דולר לחודש - קרוב יותר לאלו של אמזון פריים וידאו (6 דולר לחודש, ולפי הודעה של פרטנר בתחילת השנה 19.90 שקל לחודש החל מהחודשים הקרובים) ואפל טיוי+ (17.90 שקל לחודש) - אך כמות התוכן בו צפויה להיות גדולה יותר, וקרובה יותר לזו שמציעה נטפליקס, שמחירה כאן מתחיל מ-32.90 לחודש עבור צפייה באיכות בסיסית (SD) ומגיעה ל-60.90 עבור חבילה באבחנת 4K. מעבר לכמות התכנים, העובדה שדיסני הוא מותג הבידור החזק בעולם, עם סדרות וסרטים כמו מלחמת הכוכבים, יקום גיבורי העל של מארוול, פרוזן ועוד רבים וטובים, צפוי למשוך אליו רבים.
הכניסה של דיסני לישראל כשירות עצמאי צפויה להציב קשיים בפני חברות הטלוויזיה המקומיות, שעד כה התחרו בין היתר ביכולת להביא לקהל המקומי את תכני דיסני באופן בלעדי, עתה, מן הסתם, היא לא תמהר למכור את התכנים שלה לחברות שמתחרות בשירות שלה, ותעדיף למשוך את הקהל לשלם ישירות לכיסיה.
לפרטנר יש כבר דרך ברורה להתמודד עם האיום הזה: מיום השקת השירות, ספריית ה-VOD שלו קטנה יחסית, כאשר החברה משקיעה את מירב המאמצים בחתימת הסכמים להפיכה למעין מפיצה של שירותי סטרימינג, כך שהלקוחות יכולים לשלם דרכה על כל השירותים האחרים בחשבון אחד. היא אף מוכנה להפסיד על כך כסף ומשלמת למנוייה על חצי השנה הראשונה בכל אחד מהשירותים שהיא מציעה כיום - נטפליקס ואמזון פריים וידאו.
סלקום אמנם מעודדת מנויים לשירותי סטרימינג מחו"ל, אך גם מתחזקת ספריית VOD עשירה מאוד, שהייחוד שלה עלול להיפגע עם הכניסה של יותר שירותים מחו"ל לשוק המקומי. איום דומה עומד בפני הוט ויס, אך להן יש לפחות תוכן מקורי רב שיכול לשמש קלף מיקוח ומקור משיכה מול המתחרים הבילאומיים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איום בסימן שאלה
    יהונתן 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם מדובר באמץ על תוכן לילדים אז הם בבעיה אולם גם לנטפליקס יש כמה וכמה סדרות וסרטים ילדים והפקות מקור בנושא ככה שהפגיעה בהם קטנה יותר ובאופן שומה ליס והוט. אם דיסני יחליטו להיכנס עם השירות המלא של hulu אז לגופים הגדולים תהיה בעיה כי רוב התוכןמשלהם הוא בבעלות דיסני (דרך פוקס, abc וFX)
    סגור
  • 1.
    ללא גבורי על וסרטי ילדים, דיסני למבוגרים די מצומצמת
    צופיהו 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם ילדיך בוגרים ואתה לא מכור לגבורי על, מלאי הסרטים והסדרות של דיסני די מוגבל בהשוואה לנטפליקס
    סגור