כסף וצרכנות

נזק של מיליארדי דולרים: גורל המשחקים האולימפיים בטוקיו בסכנה

דחייה נוספת ואולי אפילו ביטול או אופציה פשוטה יותר של קיום המשחקים ללא צופים כלל. ביפן יפסידו הכנסות בשל מכירות כרטיסים, חסויות, תיירות ועוד, אבל האם יעדיפו לקיים בכל זאת האירוע בצל התפשטות מחודשת של הקורונה? הדעות חלוקות
כפיר אדר | 
אולימפיאדת טוקיו 2020 (צילום ויקיפדיה, freepik)
בכירים במפלגת ה-LDP השולטת ביפן אמרו היום (חמישי) כי אחרי שהמשחקים האולימפיים בטוקיו נדחו מ-2020 לשנה הנוכחית, שינויים נוספים עומדים על הפרק. אחד מהם הציע שהם עדיין יכולים לבטל את התחרות כולה והשני אומר שגם אם ימשיכו, ייתכן שזה יהיה ללא אוהדים כלל.
טושיהירו ניקאי, מספר 2 ומזכ"ל המפלגה הליברלית-דמוקרטית השלטונית, הציע את הביטול רק יום לאחר שטוקיו הגיעה לסימן 100 הימים לפני פתיחת המשחקים. כך או כך, מדובר בנזק שמוערך בעשרות מיליארדי דולרים, כאשר התיירות הנכנסת, החסויות, הכרטיסים למשחקים מהווים את מרבית ההכנסות באירוע הספורט הגדול בעולם.
"אם נראה שאי אפשר להמשיך במשחקים, הם חייבים להתבטל בהחלט", אמר הבכיר בממשל היפני. "אם יש נגיף עדיין והוא ימשיך להתפשט בגלל האולימפיאדה, לא תהיה שום משמעות לקיום האולימפיאדה. האם הביטול הוא אופציה? כן".
אך הוא הוסיף גם: "חשוב ליפן שתהיה אולימפיאדה מצליחה. זו הזדמנות גדולה. אני רוצה להצליח בזה. יהיו לנו נושאים רבים לפתור ולהכין, וחשוב לטפל בהם בזה אחר זה". הוא גם ביקש לציין כי הוא לא חורץ את גורל המשחקים האולימפיים, אלא התכוון באופן היפוטתי ושעוד מוקדם לקבוע.
מארגני טוקיו אמרו שהם, ה-IOC והוועד הפראלימפי הבינלאומי,"מתמקדים לחלוטין באירוח המשחקים בקיץ הקרוב". לדבריהם, ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה: "הביע שוב ושוב את מחויבות הממשלה" לקיים את המשחקים האולימפיים".
תיקי קורונה חדשים זינקו ברחבי יפן לאחרונה וביום רביעי, המטרופולין השני בגודלו ביפן באוסקה רשם יותר מ-1,100 מקרים חדשים, המספר הגבוה ביותר מאז ינואר. יפן רשמה יותר מ-4,000 מקרים חדשים. המדינה ייחסה 9,500 מקרי מוות לקורונה, טובים בסטנדרטים עולמיים, אך גרועים בתוצאות באסיה.
טארו קונו, שר הממשלה הממונה על הפעלת החיסונים ביפן, אמר שגם אם האולימפיאדה תימשך, יתכן שלא יהיו אוהדים מכל סוג שהוא במקומות. לדבריו: "סביר להניח כי האולימפיאדה תיערך במקומות ריקים, במיוחד כאשר המקרים מתרבים ברחבי הארץ". המשמעות היא שרק מצלמות טלוויזיה ומצלמות סטילס יהיו בסביבה כדי להקליט את האירוע, אליהם יצטרפו כמה עיתונאים, שופטים מפקחי המשחקים.
המשחקים המעוכבים של אולימפיאדת טוקיו אמורים להיפתח בעוד קצת יותר משלושה חודשים, ב-23 ביולי, והמשחקים הפראלימפיים יתקיימו ב-24 באוגוסט. "אני חושב שהשאלה היא איך לעשות את האולימפיאדה בצורה אפשרית במצב הזה", אמר קונו ביום חמישי בתוכנית שיחה בטלוויזיה. "יכול להיות שזה יהיה ללא צופים, האופן בו יתקיימו אולימפיאדה אלה יהיה שונה מאוד מאלה שהיו בעבר", אמר.
מארגני טוקיו אמרו שהם מצפים להכריז החודש על מספר האוהדים המותר לכל אירוע בהקדם האפשרי. המארגנים ציפו לקבל כ-800 מיליון דולר ממכירת כרטיסים, מקור ההכנסה השלישי בגודלם. כל מחסור יצטרך להשלים על ידי גופי ממשל יפניים, שכבר עומדים ברוב הצעות החוק. העלות הרשמית לאולימפיאדה היא 15.4 מיליארד דולר, אך כמה ביקורות ממשלתיות הציעו כי זה עשוי להיות כפול מכך, וכל הכסף, מלבד 6.7 מיליארד דולר, הוא כסף ציבורי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה