כסף וצרכנות

הכנסת אישרה: תגמולים לבני משפחתו של אדם שנפטר בעת הצלת חיי אדם אחר

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי. ההצעה קובעת הענקת תגמולים להורים ובני משפחה של מי שקיפח את חייו תוך הושטת עזרה לאדם הנמצא בסכנת חיים
ארנולד נטייב | 
טלי פלוסקוב (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי), בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי וקבוצת חברי כנסת נוספים. 16 חברי כנסת תמכו  בהצעה ללא מתנגדים.
ההצעה קובעת הענקת  תגמולים להורים ובני משפחה אחרים של מי שקיפח חייו תוך הושטת עזרה לאדם הנמצא בסכנת חיים. התגמולים, המענקים או ההטבות שיינתנו למשפחות יקבעו בתקנות שיוגשו לאישור ועדת העבודה והרווחה עד סוף שנת 2021. כמו כן, יהיה רשאי שר הרווחה להגדיר בתקנות תגמולים גם עבור מי שנפצע בנסיבות דומות. 
על פי נתוני הביטוח הלאומי רשומים עד היום כ-20 מקרים של אנשים שנהרגו או נפצעו כתוצאה מהצלת אדם אחר. עם זאת, לא ניתן היה לקבוע כמה מהם פעלו במסגרת התנדבות וכוסו בשל כך בביטוח חיים. הצעת החוק שאושרה עוסקת במקרים בהם האדם ביצע את המעשה שלא במסגרת התנדבות מוסדרת. 
החוק יחול רטרואקטיבית על מקרים שהתרחשו החל מראשית שנת 2018, בהם המקרים של מוטי בן שבת ז"ל, שטבע בעת הצלת אחרים בשיטפונות בנהריה בינואר 2020 ומיכאל בן זיקרי ז"ל, שטבע לאחר שהציל שלושה ילדים מטביעה באגם זיקים ביולי 2020.
מ"מ יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ טלי פלסקוב: "מדובר בהצעת חוק חשובה שמבטאת את ההכרה הלאומית בגבורתם של מי שקיפחו את חייהם או נפגעו תוך הושטת עזרה לאדם אחר הנמצא בסכנת לחייו ואת חשיבות ערך הערבות ההדדית בחברה הישראלית, שכל כך חסר לנו היום"
ח"כ מיכאל מלכיאלי: "העברתי לא מעט חוקים בכנסת ישראל והחוק הזה הוא חוק שאני מתרגש לעמוד כאן ולהעביר אותו בקריאה השלישית. צופים בנו עכשיו גברת בן שבת, ומשפחת בן זיקרי. המשפחות ידעו שהכנסת ה-23 סיימה עם דבר טוב מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה