כסף וצרכנות
לאגד נמאס שלא מתקפים ולא משלמים דו"חות: פקחים סמויים ידווחו על נוסעים
לפחות 15% ממשתמשי התחבורה הציבורית אינם מתקפים את כרטיסם, רק 20% משלמים דו"חות על אי תיקוף, ואלימות פיזית ומילולית כלפי פקחים - במשרד התחבורה ואגד יכניסו רפורמה שתנסה להיאבק בנוסעים הבעייתיים
רפורמה חדשה של משרד התחבורה ואגד תנסה לשים לתופעת האי תיקוף באוטובוסים שרחבה יותר ממה שחושבים: על פי ההערכות, למעלה מ-15% ממשתמשי התחבורה הציבורים אינם מתקפים ומתוך כ-6,000 דוחות שניתנים בחודש משולמים רק כ-20%.
בשלב הראשון, החל מכניסת שנת 2021, כל נושא התיקוף והאכיפה הועבר לאחריות רשות האכיפה, אשר הינה רשות ממשלתית בעלת ניסיון ויכולת ביצירת מעקב וגביית קנסות, ומעתה כל הקנסות אשר לא ישולמו יועברו להליכי ענישה ועיקולים.
לגבי סוגיית התיקוף, על פי משרד התחבורה זו אחת הבעיות המרכזיות כיום של התחבורה הציבורית בישראל. על פי הערכות בתחום, כ-15% ממשתמשי התחבורה הציבורית אינם מתקפים את כרטיסם כאשר הם עולים לאוטובוס. רובם בשוגג אך חלקם הקטן ביודעין. תופעה זו פוגעת ביכולת להעביר את מלוא התמורה בגין הנסיעות למשרד התחבורה, ובנוסף, אף מקשה על תיכנון וייעול התחבורה בצורה אופטימלית. מהסיבה, כי לתיקוף, על בסיס נתוני אמת, יש חשיבות גדולה בתכנון ושיפור התחבורה הציבורית.
אל הבעיה של אי התיקוף, מצטרפת האלימות הקשה כלפי פקחים אשר מנסים לאכוף את נושא התיקוף. בשנה החולפת ישנה עלייה תלולה במקרים של אלימות פיזית קשה לצד אלימות מילולית בלתי פוסקת כלפי פקחים. כיום מדברים על אלימות מילולית קשה ברמה יומיומית, וזאת לצד מקרי אלימות רבים מהתקופה האחרונה שהסתיימו בצורך בטיפול בבית חולים ואף באשפוז של פקחים.
מעבר לכל אלה, גם כאשר ניתנים אותם דוחות, הציבור פשוט מתעלם מהם בבוטות ולא משלם. על פי ההערכות, כיום ניתנים מדי חודש כ-6,000 דו"חות על אי תיקוף, מתוכם משולמים כ-20% בלבד. אי התיקוף פוגע קשות בהכנסות מפעילות התחבורה הציבורית אשר מאבדות סכומי עתק מנסיעות שאינן "ממומשות" ולצד זאת, המדינה סובלת מאובדן הכנסות גבוה אשר דומה לאובדן הכנסות מהעלמות מס בתחומים אחרים.
על פי הודעת משרד התחבורה: לאור אי תשלום הדו"חות וההתרופפות שחלה בקרב הציבור עקב משבר הקורונה, יוצאים אגד ומשרד התחבורה עם פתיחת השנה האזרחית בקמפיין רחב היקף אשר מטרתו לעדכן את הציבור על הרפורמה החדשה ובעיקר יבצע הסברה, כי מעתה והלאה לאי התיקוף עלול להיות מחיר כבד.
לצד אלה, הפקחים באוטובוסים יצוידו במצלמות דש אשר יתעדו את הנוסעים הבעייתיים וכן יופעל מערך של פקחים סמויים אשר יעקבו וידווחו אודות נוסעים שעוברים על החוק. במידה ופעולות אלה לא יועילו, ישנה אפשרות אף לפעול להגדלת הקנסות. אולם בשעה זו, המטרה היא לגדוע את התופעה בלי שיהיה צורך לעשות כך.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה