כסף וצרכנות
סערת וולט הגיעה לכנסת: הדיון שישבור את המונופול?
בשעה זו הסתיים הדיון בוועדת הכנסת דיון בנושא דרכים למניעת ניצול לרעה של כוחה של וולט, בעקבות העלאת המחירים הן לצרכנים והן למסעדנים וזאת ההצעה

לאחר הסערה שעוררה רשת וולט, בה העלתה את דמי התפעול והפכה את דמי המשלוח למאוד יקרים, בנוסף להעלאת המחירים למסעדנים - התקיים היום דיון בכנסת בנושא דרכים למניעת ניצול לרעה של כוחה של חברת וולט כלפי צרכני המשלוחים, בעקבות מאמרו של פרופ' ירון זילכה שפורסם ב-ice.
בעקבות פרסום המאמר, ח"כ רון כ"ץ פנה לקיים דיון בוועדת הכלכלה בנושא המונפול של וולט.
בוועדה התרעמו על כך שלמעשה, רשות התחרות נתנה לכך יד ולמעשה לא עצרה זאת, ואם היא לא עצרה זאת עד עכשיו צריך להתערב. ואם תשאלו את וולט למה הם עשו זאת, הם יגידו לכם כי אפשר.
במהלך דיון שנמשך כשעה, דנו חברי הכנסת על הפקרת הצרכנים והמסעדנים, תחת מה שנקרא "המצב של וולט". הכעס בדיון היה ניכר על כך שאין גוף כלשהו שמונע את ההתנהלות הזו, במיוחד רשות התחרות, ולכן עלה הצורך במציאת פתרון לחוקי שיביא לסיום המצב הקיים.
ח"כ שלום דנינו אמר בדיון: "אין פה סולידריות חברתית. אני פונה לוולט לרדת מדמי התפעול והמנוי. בסופו של דבר יימצא פתרון למסעדנים ולצרכנים מול המונופול שנקרא וולט."
רון כ"ץ, ח"כ הכנסת שיזם את הדיון הוסיף ואמר: "יש גורם אחד ששולט בכל המשק כשאנחנו מזמינים אוכל ממסעדה. יש כאלה שלא יודעים, אבל כשאנחנו מזמינים המבורגר מוולט, 30% הולך לוולט וזה בנוסף לדמי משלוח ודמי תפעול. על אותו המבורגר שעולה 30 שקלים משלמים לוולט 70 - רק בגלל שהם יכולים. זה המקום להגיד 'חאלס'. רשות התחרות חייבת להתעורר. היא צריכה לראות מה קורה עם וולט מרקט ומה קורה עם תיעדוף של מסעדות מסוימות. אני אעבוד קשה כדי להחזיר את מחיר ההמבורגר לצרכן, כך שלא ייתכן שמחיר המבורגר יעלה 60 שקלים ולצרכן זה יעלה 100 שקלים בוולט".
נכון להיום, אין התקדמות משמעותית בהליך החקיקה, אך ישנה בחינה מול רשות התחרות, שצפויה להגיש עדכון בכתב תוך עשרה ימים. הוועדה למעשה מבקשת כי בחינת התחרות תבדוק את ההסכמים של וולט עם המסעדנים ועם סופרמרקטים. בנוסף, הוועדה מבקשת לקדם את השחקנים החדשים בשוק, כמו פנגו גט, שעומדים כרגע בפני רשות התחרות כבר שמונה חודשים ומבקשים להאיץ את הנושא.
הציפייה הנוספת היא שלאחר דיון זה, וולט תעשה חושבים ותנקוט בצעדים הדרושים מבלי שהדבר ידרוש צעדים חוקים נוספים. עם זאת, לפי הוועדה, נראה כי צעד זה עדיין לא התרחש.
היועץ המשפטי של יאנגו דלי, אלעד סבג: "יש לנו שוק חופף גדול מאוד עם וולט שזה חברת וולט מרקט. למעשה אחרי שיאנגו דלי הוקמה בתחילת העשור הנוכחי, ראו בוולט את המהלך והחליטו להשיק שירות דומה. אנחנו בירכנו על זה ואנחנו עדיין מברכים על זה כי תחרות היא דבר טוב וגורמת לכולם להשתפר.
הבעיה היא שוולט מרקט הפכה להיות קמעונאי גדול, ותחת אותה קטגוריה של וולט, בעצם דרים גם וולט מרקט ולצידו וולט, שמוכרת באותה באפליקציה גם מוצרים של הקמעוניים הגדולים כמו שופרסל וכו'. כשיש לקמעוניים הגדולים אפשרות לעבוד דרך וולט זה מוריד להם את המוטיבציה להשקיע באיכות שירות המשלוח שלהם.
עוד ב-
ביאנגו דלי הזמן הממוצע למשלוח הוא בערך 25 דקות, ברשתות הגדולות זה נע בין 12-24 שעות. הרשות לתחרות צריכה להגיד לוולט שהם צריכים לעסוק או בוולט מרקט או לעסוק בשליחויות של סופרים אחרים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.אני ביטלתי את המנוימיקי 02/2025/20הגב לתגובה זו0 0זה מאוד יקר יש מקומות מיוחדים שה המשלוח עולה 22 24 שקלים שלא כול המקומות זה 0 שקלים אני רציתי לאזמין נקניק לחם מיוחד נקניק מיוחד ומשלוח עולה בין 22 ל 24 שקלים ובה מקומות בה צפון העיר עולה 0 שקלים אז בה קיצור ה 50 שקלים לא שווה את הכסף ניגמר לי כול הכסף ביטלתי את המנוי גובהים גם הדמי תפעול 6 שקלים אדיף לעשות משלוח רגיל בלי לשלם מנוי זה סתם מיותר המנוי זה משפחה שלמה זה טוב המנוי אבל משא גר בלי ילדים זה לא שווה לעשות מנוי זה סתם ביזבוז כסף הוולטסגור
-
1.גם משלוחה ותןביס גובים דמיתפעולמקורב 02/2025/17הגב לתגובה זו0 0אתם מנותקים מהמציאות אומנם 5.9 זה גבוהה אבל אפילו 4 כמו שאר החברות שמסתירות את זה רק וולט עובד לפי החוקים אומנם כן מנסים למקסם רווחים זה לא סותרסגור