כסף וצרכנות
גולף יוצאת בשינוי מפתיע: על מה תשלמו בקרוב יותר?
שמונה שנים לאחר כניסתו לתוקף של חוק השקיות ענקיות האופנה הישראליות נוקטות במהלכים דומים למקבילותיהן בעולם. אחרי זארה ופוט לוקר, כעת גם גולף ואינטימה יתחילו לגבות כסף עבור שקיות נייר
שמונה שנים חלפו מאז כניסתו לתוקף של חוק השקיות, שנחשב לאחד הצעדים המשמעותיים ביותר של מדינת ישראל במאבק במשבר האקלים. על פי עיקרי החוק, שחל נכון לזמן כתיבת שורות אלו רק על תעשיית המזון, כל קמעונאי שבבעלותו לפחות שלוש חנויות ושמחזור המכירות השנתי שלו עולה על 250 מיליון שקל, צריך לשלם לקופת המדינה 8.54 אגורות על כל שקית חד־פעמית.
ההכנסות מחוק השקיות עוברות לקרן הניקיון שבמשרד להגנת הסביבה ולפי שעה אלו מצטברות לעשרות מיליוני שקלים אשר מיועדים למימון פעילות הקרן. בחודשים האחרונים, רשתות האופנה מובילות בישראל החלו לנקוט במהלך לזה נוקטות המקבילות שלהן ברחבי העולם. אחרי "זארה" ו-"פוט לוקר", שהחלו לגבות כסף עבור שקיות הנייר והכריזו על סוף דרכן של השקיות החד פעמיות, כעת שחקניות נוספות נוקטות במהלך דומה.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בכלכליסט, במטרה לעודד את לקוחותיה לצמצם פסולת, קבוצת גולף החלה לגבות מלקוחותיה שקל עבור כל שקית נייר ברשתות האופנה שבבעלותה.
עוד ב-
למרות הכוונה הטובה שלפח התחזיות תחסוך 4.5 מיליון שקיות בשנה, המהלך מתכתב עם פרצה בחוק השקיות אשר מאפשרת ל-"גולף" שלשל את הרווחים ממכירת השקיות הישר לכיסה. חוק השקיות חל על ענף המזון בלבד ולפי שעה פוטר את שאר הענפים במשק. כידוע, עם השנים תעשיית האופנה הפכה לאחת המזהמות ביותר בעולם כשהיא כבר אחראית על 10% פליטת גזי החממה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה